Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.
Rejestracja przez internet
Praca.gov.pl umożliwia m.in. elektroniczną rejestrację osób bezrobotnych lub poszukujących pracy. Zachęcamy do rejestracji za jej pośrednictwem.
Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.
Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.
Rejestracja w Urzędzie
Zachęcamy do pełnej elektronicznej rejestracji poprzez stronę internetową praca.gov.pl
z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji.
W przypadku braku możliwości skorzystania z w/w formy rejestracji możliwa jest
rejestracja poprzez stronę internetową praca.gov.pl bez podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (za pośrednictwem formularza elektronicznego „zgłoszenie do rejestracji" dostępnego na stronie praca.gov.pl wraz z załącznikami). W przypadku tej formy rejestracji nabycie statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy następuje w dniu osobistego stawiennictwa w urzędzie, po przedstawieniu i weryfikacji oryginałów dokumentów (do wglądu). W przypadku niestawiennictwa lub braku dokumentów niezbędnych do ustalenia statusu, rejestracja nie będzie możliwa
W przypadku braku możliwości rejestracji przez stronę internetową należy wydrukować kartę rejestracyjną wraz z oświadczeniami i wypełnić w sposób czytelny. Następnie komplet dokumentów należy osobiście dostarczyć do Urzędu wraz z kserokopiami dokumentów wpisanych w kartę rejestracyjną (oryginały do wglądu).
z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji.
W przypadku braku możliwości skorzystania z w/w formy rejestracji możliwa jest
rejestracja poprzez stronę internetową praca.gov.pl bez podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (za pośrednictwem formularza elektronicznego „zgłoszenie do rejestracji" dostępnego na stronie praca.gov.pl wraz z załącznikami). W przypadku tej formy rejestracji nabycie statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy następuje w dniu osobistego stawiennictwa w urzędzie, po przedstawieniu i weryfikacji oryginałów dokumentów (do wglądu). W przypadku niestawiennictwa lub braku dokumentów niezbędnych do ustalenia statusu, rejestracja nie będzie możliwa
W przypadku braku możliwości rejestracji przez stronę internetową należy wydrukować kartę rejestracyjną wraz z oświadczeniami i wypełnić w sposób czytelny. Następnie komplet dokumentów należy osobiście dostarczyć do Urzędu wraz z kserokopiami dokumentów wpisanych w kartę rejestracyjną (oryginały do wglądu).
Ważne!
Jeśli straciłeś(aś) pracę, chcesz się zarejestrować w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu,
skorzystaj z kilku ważnych wskazówek !
Rejestracja osoby bezrobotnej może nastąpić po rozwiązaniu umowy o pracę
i otrzymaniu świadectwa pracy.
Skompletuj dokumenty !
skorzystaj z kilku ważnych wskazówek !
Rejestracja osoby bezrobotnej może nastąpić po rozwiązaniu umowy o pracę
i otrzymaniu świadectwa pracy.
Skompletuj dokumenty !
Do rejestracji potrzebujesz:
- świadectw pracy – wszystkich, ponieważ od tego będzie uzależniona wysokość zasiłku dla bezrobotnych,
- zaświadczenia od pracodawcy o wysokości wynagrodzenia za każdy przepracowany miesiąc i odprowadzanych składkach na ZUS i Fundusz Pracy – jeżeli pracowałeś w ramach umowy cywilnoprawnej,
- świadectwa ukończenia szkoły, dyplomu o ukończeniu studiów,
- nakazu płatniczego – jeżeli jesteś posiadaczem gospodarstwa rolnego.
Zanim rozpoczniesz rejestrację zapoznaj się z tą informacją !
Po dokonaniu rejestracji nabywasz status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy. Prawo do zasiłku przysługuje tylko osobie bezrobotnej, jeżeli w ciągu ostatnich 18 miesięcy przed rejestracją przepracowała co najmniej 12 miesięcy i uzyskiwała wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia oraz zostały odprowadzone składki na ubezpieczenie społeczne oraz na Fundusz Pracy.
Prawo do świadczeń z opieki zdrowotnej ustaje po upływie 30 dni od dnia wygaśnięcia obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego. Pracownik i członkowie jego rodziny (jeżeli wcześniej byli razem objęci prawem do ubezpieczenia) mogą jeszcze przez 30 dni po ustaniu zatrudnienia korzystać ze świadczeń zdrowotnych.