Szkolenia - wydawca treści - Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej
Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przyznane osobie bezrobotnej lub absolwentowi Centrów Integracji Społecznej lub Klubów Integracji Społecznej oraz opiekunowi, jeżeli:
- Nie korzystał/a z bezzwrotnych środków z Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych funduszy publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej.
- Nie posiada/a wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku posiadania, działalność w ramach tego wpisu została zakończona w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku (nie dotyczy opiekuna),
- Nie podejmie zatrudnienia w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej oraz nie zawiesi jej wykonywania łącznie na okres dłuższy niż 6 miesięcy.
- Nie był/a karana w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu w rozumieniu ustawy z dnia 06.06.1997r. Kodeks Karny.
- Nie złożył/a wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej lub środków na przystąpienie do spółdzielni socjalnej lub założenie spółdzielni, do innego starosty.
- w okresie ostatnich 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku nie odmówił/a bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy, lub innej formy pomocy określonej w ustawie oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, z własnej winy nie przerwał/a szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie, po skierowaniu podjął/a szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004r. – o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
W oparciu o przyznane środki można podjąć działalność produkcyjną, usługową, handlową za wyjątkiem:
-
- udzielanej w zakresie działalności związanej z produkcją podstawową produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu WE,
- udzielanej dla działalności związanej z eksportem, jeżeli pomoc jest bezpośrednio związana z ilością wywożonych produktów, ustanowieniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucji lub wydatkami bieżącymi dotyczącymi działalności eksportowej,
- do pomocy uwarunkowanej pierwszeństwem użycia towarów produkcji krajowej przed towarami importowanymi.
Wypłata przyznanych środków następuje na podstawie umowy zawartej z Bezrobotnym na wskazane przez niego osobiste konto bankowe.
- Osoba bezrobotna, która otrzymała środki na podjęcie działalności gospodarczej zobowiązana jest m.in. do:
- wykorzystanie przyznanych środków zgodnie z przeznaczeniem,
- prowadzenia działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy,
- dotrzymanie innych warunków umowy,
- W przypadku nie dotrzymania warunków umowy osoba bezrobotna, która otrzymała środki zobowiązana jest do zwrotu całej kwoty otrzymanych środków wraz z odsetkami ustawowymi, naliczonymi od dnia uzyskania środków, w ciągu 30 dni od daty doręczenia wezwania z Urzędu
- Osoba ubiegająca się o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej z Funduszu Pracy składa w Sekretariacie powiatowego urzędu pracy /pok.28/ wniosek /druki do pobrania na stronie internetowej: http://zamosc.praca.gov.pl/ zawierający szczegółowe informacje dotyczące planowanej działalności.
- Wszystkie złożone wnioski opiniowane są przez specjalnie powołaną Komisję, dopiero po uzyskaniu takiej opinii podejmowane są konkretne decyzje odnośnie przyznania środków.
- Maksymalna kwota nie może przekroczyć 6 krotnego przeciętnego wynagrodzenia
- Jako zabezpieczenie zwrotu przyznanych środków przyjmowane jest poręczenie 2 osób fizycznych osiągających stałe dochody brutto wynoszące miesięcznie w granicach
4 800 zł – dotyczy każdej osoby poręczającej. W przypadku osób zamężnych wymagana jest zgoda współmałżonków. Współmałżonek wnioskodawcy także musi wyrazić zgodę.
Dopuszczalne jest także poręczenie bankowe lub blokada lokaty terminowej zapewniającej 100% zwrot i odsetek. Przedmiotowe zabezpieczenie musi być złożone najpóźniej w dniu zawarcia umowy. - Środki na podjęcie działalności gospodarczej nie powinny być wykorzystane na sfinansowanie: budowy, remontów, zakup nieruchomości oraz opłat administracyjnych, skarbowych i czynszowych.
- Wykorzystanie przyznanych środków powinno nastąpić w okresie od dnia wpływu dofinansowania na konto bankowe bezrobotnego do upływu miesiąca od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
- Bezrobotny, która ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub prawo do zwrotu podatku naliczonego ma obowiązek zwrotu równowartości odzyskanego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, podatku od zakupionych towarów i usług w ramach przyznanego dofinansowania.
- Osoba ubiegająca się o dotację nie może mieć wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Po wpis można wystąpić najwcześniej po dniu wpływu dotacji na konto bankowe.
Jako zabezpieczenie zwrotu dotacji przyjmowana jest jedna z następujących form:
- poręczenie dwóch osób fizycznych - dochody miesięczne w kwocie 4 800 zł brutto każdego poręczyciela
- blokada lokaty terminowej
Komunikat o dniu pracującym
DNIA 2 MAJA 2025 r.
(PIĄTEK)
POWIATOWY URZĄD PRACY
W ZAMOŚCIU
BĘDZIE NIECZYNNY
Nabór wniosków na organizację prac interwencyjnych z FP
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu ogłasza nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych z Funduszu Pracy.
Termin składania wniosków:
Od 10 kwietnia 2025 r. do wyczerpania limitu środków
Termin rozpatrzenia wniosków:
W ciągu 30 dni od dnia wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu.
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru:
208 028,40 zł /20 stanowisk/
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zastrzega sobie prawo do zmiany kwot limitu w danym naborze.
Miejsce składania wniosków:
Wnioski o organizację prac interwencyjnych wraz z Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu w godzinach pracy urzędu.
W przypadku wniosków nadsyłanych pocztą lub przesyłką kurierską o przyjęciu decyduje data wpływu do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu.
Tryb rozpatrywania wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane w trybie ciągłym na zasadach ustalonych w kryteriach dotyczących organizowania i finansowania prac interwencyjnych przez Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zamieszczonych na stronie internetowej Urzędu.
Refundacja części wynagrodzenia brutto i składek ZUS (około 1 733,57 zł) przez okres 6 miesięcy.
Pracodawca wnioskując o zorganizowanie prac interwencyjnych zobowiązany będzie, po okresie 6 miesięcznej refundacji, do dalszego utrzymania zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres co najmniej 4 miesięcy.
Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju nr 19 i 20 lub pod numerami tel. /84/ 638-33-60, /84/ 638 33 40.
Zgłoszenie ofert pracy
Szanowni Pracodawcy!
- osobiście w pokoju 7, 8,
- pocztą elektroniczną (formularz zgłoszenia oferty pracy),
- przez internet poprzez stronę www.praca.gov.pl
- faksem na numer 84-638-33-42 (formularz zgłoszenia oferty pracy)
- pocztą tradycyjną - Plac Wolności 1, 22-400 Zamość,
- telefonicznie 84-638-33-43, 84-638-33-49 lub 84-638-33-66.
Jeżeli chcesz przesłać ofertę pracy pocztą elektroniczną, dokładnie wypełnij załączony formularz zgłoszenia wolnego miejsca pracy i odeślij go na adres: luza@praca.gov.pl
Jeżeli chcesz zgłosić ofertę za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl zastosuj się do poniższej instrukcji:
- wejdź na stronę praca.gov.pl
- wybierz obsługę innych spraw - zgłoszenie oferty pracy (link poniżej)
- następnie po wybraniu urzędu pracy, do którego zostanie złożona oferta pracy - należy uzupełnić formularz zgłoszenia oferty pracy, który niezwłocznie trafi do naszej bazy i po wstępnej weryfikacji będzie upowszechniany.
- komputer klasy PC
- połączenie z Internetem,
- posiadanie konta e-mail
- zainstalowaną najnowszą przeglądarkę internetową: Internet Explorer min 9, Mozilla Firefox, Google Chrome
- zainstalowane oprogramowanie Java Runtime Environment 1.7
- wyłączony w przeglądarkach dodatek Adblock.
Dział pośrednictwa pracy z chwilą otrzymania zgłoszenia umieści je w bazie ofert pracy, a w przypadku wątpliwości skontaktujemy się telefonicznie.
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności - stan dostępności cyfrowej
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zamosc.praca.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan Dariusz Żywina — mejlowo luza@praca.gov.pl lub telefonicznie 84 638 33 38.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Marian Hawrylak — Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu
- Adres: ul. Plac Wolności 1, 22-400 Zamość,
- mejl: luza@praca.gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu zlokalizowana jest w trzykondygnacyjnym budynku przy ul. Plac Wolności 1.
Do budynku prowadzi ogólnodostępne wejście z podjazdem wprost z parkingu przy ul. Plac Wolności, co umożliwia swobodne wejście bądź wjechanie wózkiem inwalidzkim. Osoby z problemami motorycznymi oraz niepełnosprawni na wózkach inwalidzkich wchodzą przez szerokie drzwi, otwierane ręcznie.
Do Urzędu można wejść lub wjechać po zasygnalizowaniu dzwonkiem, który umieszczony jest przy głównym wejściu na wysokości umożliwiającej dostęp dla osoby na wózku inwalidzkim. Drzwi otwierane są przez pracownika Urzędu.
Budynek nie jest wyposażony w windę czy też inne urządzenie techniczne umożliwiające poruszanie się osób niepełnosprawnych, szczególnie z dysfunkcją dolnych narządów ruchu.
W związku z tym obsługę osób niepełnosprawnych zlokalizowano na parterze budynku, gdzie zostały zlikwidowane bariery architektoniczne. Tam gdzie występuje różnica poziomów rozkładany jest profesjonalny podjazd dla wózków.
Korytarz na parterze Urzędu jest przestronny i umożliwiający swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową (wózki, balkoniki, kule ortopedyczne). Dodatkowo na parterze znajduje się łazienka z WC przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń oraz druków i informacji w alfabecie brajla. Tablice informacyjne są oznaczone czcionką bezszeryfową powiększoną dla osób niewidomych i słabo widzących. Początek i koniec biegu schodów wyróżniono przy pomocy kontrastowych oznaczeń.
Na parkingu należącym do ZDG przy budynku Powiatowego Urzędu Pracy są wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W zakresie dostępności informacyjno - komunikacyjnej, w celu poprawy komfortu i jakości obsługi osób niedosłyszących lub słabosłyszących, budynek Powiatowego Urzędu Pracy został wyposażony w pętle indukcyjną.
Dla osób głuchych i niedosłyszących, w celu likwidacji bariery komunikacyjnej, została uruchomiona aplikacja Tłumacza Migam. W Urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
BLISKO LOKALNYCH PRZEDSIĘBIORCÓW – Warsztat Samochodowy „MOMOT”
W ramach cyklu „Nasi Lokalni” odwiedziliśmy prężnie rozwijającą się firmę Mirosław Momot - Warsztat Samochodowy „MOMOT” Blacharstwo, Mechanika Pojazdowa, Lakiernictwo z siedzibą w miejscowości Zawada 37a.
Auto Serwis Momot to firma zbudowana na pasji do motoryzacji, doświadczeniu i ciągłym dążeniu do doskonałości. Powstała w 1998 roku jako rodzinny zakład blacharsko-lakierniczy, a dziś jest jednym z najlepiej wyposażonych serwisów w regionie, oferującym kompleksową obsługę mechaniczną, blacharsko-lakierniczą, powypadkową oraz detailingową.
Za sukcesem firmy stoi rodzina – założyciel Mirosław Momot, jego synowie oraz synowa, która odpowiada za kwestie finansowe. Od początku działalności priorytetem była jakość usług i stały rozwój. Wiedza i doświadczenie zdobywane w Niemczech w autoryzowanym serwisie BMW pozwoliły właścicielowi stworzyć warsztat, który nieustannie podnosi standardy obsługi klienta i wdraża innowacyjne technologie.
Auto Serwis Momot to miejsce, w którym każde auto traktowane jest z najwyższą starannością. Oferują pełną obsługę serwisową – od diagnostyki i mechaniki, przez lakiernictwo, aż po naprawy powypadkowe. Dysponują nowoczesnym sprzętem, który pozwala na precyzyjne i skuteczne naprawy zgodne z technologiami producentów samochodów.
Auto Serwis Momot to nie tylko nowoczesny warsztat, ale także miejsce, w którym kształcą się przyszłe pokolenia mechaników, lakierników i blacharzy. Od lat współpracują z lokalnymi szkołami branżowymi, umożliwiając uczniom zdobywanie praktycznych umiejętności pod okiem doświadczonych specjalistów. W utworzonym centrum szkoleniowo-egzaminacyjne, prowadzone są kursy i szkolenia dla młodych adeptów motoryzacji.
Firma stale inwestuje w innowacje i rozwój. Dzięki współpracy z Lubelską Agencją Wspierania Przedsiębiorczości pozyskała środki na wdrożenie nowoczesnych technologii lakierniczych, w tym ultraszybkiej technologii gradientowego utwardzania UV, która zwiększa trwałość i odporność powłok lakierniczych. W 2022 roku firma została laureatem konkursu „Lider Innowacji”, zdobywając tytuł Ambasadora Lubelskich Funduszy Europejskich w kategorii biogospodarka.
Współpraca firmy z Powiatowym Urzędem Pracy w Zamościu rozpoczęła się od dotacji na otwarcie działalności i trwa do chwili obecnej poprzez organizacje staży, wyposażenia stanowisk pracy , szkoleń oraz rekrutację pracowników. Współpraca ta jak twierdzi Pan Mirosław Momot przyniosła ogromne efekty i dołożyła cegiełkę do budowy tak kompleksowego zakładu motoryzacyjnego.
Zachęcamy również do odwiedzenia strony https://www.auto-momot.pl/ i FB https://www.facebook.com/automomot
Bardzo dziękujemy za tak interesujące spotkanie. Życzymy dalszego rozwoju firmy, wielu sukcesów i oczywiście dalszej dobrej współpracy z Urzędem.
Pracodawco! Jeśli chcesz abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę - zadzwoń lub napisz do nas. Zapraszamy do kontaktu: tel. 84 6383349, 84 6383366 e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl
Nabor wniosków na organizację robót publicznych
Nabór wniosków na organizację robót publicznych dla osób długotrwale bezrobotnych w ramach Programu Regionalnego Aktywizacja zawodowa osób długotrwale bezrobotnych
Termin składania wniosków:
Od 13 marca 2025 r. do wyczerpania limitu środków
Termin rozpatrzenia wniosków:
W ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru:
224 000,00 zł /16 osób bezrobotnych/
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zastrzega sobie prawo do zmiany kwot limitu do rozdysponowania w danym naborze.
Miejsce składania wniosków:
Wnioski w wersji papierowej należy składać w sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu w godzinach pracy urzędu.
W przypadku wniosków nadsyłanych pocztą lub przesyłką kurierską o przyjęciu decyduje data wpływu wniosku do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu.
Tryb rozpatrywania wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane w trybie ciągłym na zasadach ustalonych w kryteriach dotyczących organizowania i finansowania robót publicznych przez Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zamieszczonych na stronie internetowej Urzędu.
Kto może wystąpić z wnioskiem o organizację robót publicznych?
Wnioski o organizację robót publicznych mogą składać gminy, powiat, w których mogą wskazać Pracodawcę /Organizatora/ robót publicznych oraz organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.
Grupę docelową w programie stanowią wyłącznie osoby długotrwale bezrobotne zarejestrowane w PUP Zamość.
Refundacja części wynagrodzenia brutto (2 980,00 zł) i składek ZUS od refundowanego wynagrodzenia przez okres 4 miesięcy.
Pracodawca wnioskując o zorganizowanie robót publicznych zobowiązany będzie, po okresie 4 miesięcznej refundacji, do dalszego utrzymania zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres co najmniej 1 miesiąca.
Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju nr 19, 20 lub pod numerami telefonów: /84/ 638-33-40, /84/ 638-33-60.
Nieodpłatna pomoc prawna na terenie miasta Zamość
W 2025 roku na terenie m. Zamość działać będzie punkt nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punkt nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ:
PUNKT PROWADZONY PRZEZRADCÓW PRAWNYCH/ ADWOKATÓW
Adwokaci: styczeń, marzec, maj, lipiec, wrzesień, listopad
Radcowie Prawni: luty, kwiecień, czerwiec, sierpień, październik, grudzień
ul. Kamienna20(budynek Książnicy Zamojskiej),22-400 Zamość,
czynny od poniedziałku do piątku w godzinachod 12:00 do 16:00.
Rejestracja pod nr telefonu 722 364 992.
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ I NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO:
PUNKT PROWADZONY PRZEZ ORGANIZACJĘ POZARZĄDOWĄ
Stowarzyszenie Wspierania Aktywności „BONA FIDES" w Lublinie
ul. Niecała 4/5a, 20-080 Lublin
ul. Kamienna 20 (budynek Książnicy Zamojskiej), 22-400 Zamość
- nieodpłatna pomoc prawna- od poniedziałku do czwartku od 8:00 do 12:00
- nieodpłatne poradnictwo obywatelskie- piątek 8:00-12:00
Rejestracja pod nr telefonu 722 364 992.
NIEODPŁATNA MEDIACJA
W 2025 roku nieodpłatną mediację prowadzić będzie punkt nieodpłatnej pomocy prawnej obsługiwany przez Adwokatów/Radców Prawnych, ul. Kamienna 20, 22-400 Zamość, czynny od 12:00 do 16:00.
Dyżury mediatorów:
Styczeń, marzec, maj, lipiec, wrzesień, listopad- każdy wtorek od 12:00 do 16:00- mediator- Barbara Januszewska.
Luty, kwiecień, czerwiec, sierpień, październik, grudzień- każdy poniedziałek od 12:00 do 16:00- mediator Anna Denis.
Więcej informacji nt. nieodpłatnej mediacji oraz rejestracja pod nr telefonu 722 364 992.
BENEFICJENCI POMOCY:
Z nieodpłatnej porady prawnej/ obywatelskiej może skorzystać każdy, kto nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, niezatrudniającym innych osób w ciągu ostatniego roku.
Pomoc świadczona w punktach jest całkowicie bezpłatna, nie ma ograniczeń co do liczby uzyskanych porad przez jednego beneficjenta, z pomocy można skorzystać kilkukrotnie.
Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej.
Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu mogą otrzymać poradę przez telefon lub przez Internet. Bliższe informacje pod numerem telefonu podanym do zapisów.
W celu uzyskania nieodpłatnej porady prawnej/obywatelskiej, osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się, powinny zgłosić taką potrzebę wykorzystując jedną z poniższych form kontaktu:
- Poczta elektroniczną- obywatelski@zamosc.pl
- Skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem telefonu- 722 364 992
- Listowanie- Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Zamość, ul. Rynek Wielki 13, 22-400 Zamość
- Za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
Dodatkowe informacje na ten temat znajdują się na stronie:
https://zamosc.pl/page/107/nieodplatna-pomoc-prawna-nieodplatne-poradnictwo.html
Poradnictwo zawodowe
PORADNICTWO ZAWODOWE
Poradnictwo zawodowe ma na celu udzielanie pomocy:
- Osobom bezrobotnym i poszukującym pracy w planowaniu i organizowaniu ich życia zawodowego poprzez udzielanie informacji zawodowych, porad, prowadzenie badań diagnostycznych w zakresie preferencji i predyspozycji zawodowych.
- Pracodawcom:
- w doborze kandydatów do pracy spośród osób bezrobotnych i poszukujących pracy
- we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy przez udzielanie porad zawodowych
Usługi w zakresie poradnictwa zawodowego świadczą doradcy zawodowi w formie indywidualnej i grupowej. Doradca zawodowy pomaga ludziom mającym trudności z podjęciem lub realizacją decyzji zawodowej, jak też ludziom zamierzającym zmienić zawód lub podjąć działalność gospodarczą.
Doradca zawodowy w urzędzie pracy pomaga:
- rozpoznać istniejące trudności w znalezieniu pracy oraz zwiększyć szanse podjęcia zatrudnienia
- określić zainteresowania i predyspozycje zawodowe
- wybrać odpowiedni rodzaj pracy lub kierunek szkolenia, czy przekwalifikowania
- zaplanować ścieżkę kariery zawodowej
- uzyskać szczegółowe informacje o zawodach, o rynku pracy
Skontaktuj się z doradcą zawodowym, jeśli:
- zamierzasz zmienić dotychczasowy zawód
- próby znalezienia pracy podejmowane przez Ciebie nie powiodły się
- chcesz lepiej poznać siebie, swoje możliwości zawodowe i uzdolnienia
- chcesz zdobyć umiejętności prezentowania siebie w rozmowie z pracodawcą
- poszukujesz informacji na temat:
- zadań i czynności wykonywanych w danym zawodzie
- możliwości podnoszenia kwalifikacji zawodowych
- szans zatrudnienia w poszczególnych zawodach na lokalnym rynku pracy
Szczegółowe informacje:
-
pokój nr 14 w siedzibie Urzędu, tel. (84) 638 33 58
BLISKO LOKALNYCH PRZEDSIĘBIORCÓW – słodka historia z serca Zamościa
W ramach naszego cyklu „Nasi lokalni” przedstawiamy przedsiębiorczą kobietę Panią Halinę Kołtun, która z pasji do słodyczy prowadzi Zamojską Manufakturę Słodyczy "Tęcza". https://www.facebook.com/zamojskamanufaktura
Manufaktura powstała w listopadzie 2014 roku z dofinansowania z projektu „Inicjatywa jest kobietą. ABC przedsiębiorczości V”, realizowanego przez Fundację Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.. Siedziba firmy mieści się na zamojskiej Starówce przy ul. Solnej 3.
W "Tęczy" produkowane są pyszne wyroby z karmelu – cukierki i lizaki, a także organizowane są warsztaty, podczas których grupy mogą samodzielnie tworzyć swoje słodkości. Dodatkowo w Manufakturze każdy może zobaczyć, jak powstają wyroby, co czyni wizytę jeszcze bardziej wyjątkową!
Po roku działalności wprowadzono do oferty produkt flagowy "Krówkę Zamojską", przygotowywaną z najwyższej jakości składników. To słodkość, która zachwyca smakiem i zyskuje uznanie zarówno wśród klientów lokalnych jak i turystów. "Krówka Zamojska" to idealna pamiątka z wizyty w Zamościu, a także popularny wybór dla firm.
Pracodawca od początku swojej działalności współpracuje z Urzędem Pracy przy tworzeniu miejsc pracy w ramach prac interwencyjnych, doposażenia stanowiska pracy oraz organizując staże przygotowujące do zawodu karmelarza.
Zapraszamy do odwiedzenia Zamojskiej Manufaktury Słodyczy „Tęcza” !
Bardzo dziękujemy za spotkanie, życzymy dalszego rozwoju firmy i wielu słodkich sukcesów!
Przedsiębiorco!
Jeśli chcesz abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę - zadzwoń lub napisz. Zapraszamy do kontaktu: tel. 84 6383349, 84 6383366, e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl
Dołącz do III turnusu Dobrowolnej Zasadniczej Służby Wojskowej
Dla wszystkich, którzy myślą o związaniu swojej przeszłości z wojskiem lub chcą zdobyć cenne umiejętności militarne, otwiera się wyjątkowa możliwość. W Wojskowym Centrum Rekrutacji w Zamościu trwają zapisy na III turnus Dobrowolnej Zasadniczej Służby Wojskowej, który odbędzie się w dniach 17.03 - 12.04.2025 r. w 2 pułku rozpoznawczym w Hrubieszowie oraz 3 batalionie zmechanizowanym w Zamościu.
Dobrowolna Zasadnicza Służba Wojskowa składa się z dwóch etapów:
Szkolenie podstawowe – trwa 27 dni i obejmuje naukę podstaw wojskowego rzemiosła, a kończy się uroczystą przysięgą wojskową.
Szkolenie specjalistyczne – odbywa się w wybranej jednostce wojskowej i trwa do 11 miesięcy. W tym czasie ochotnicy doskonalą swoje umiejętności w wybranej specjalności wojskowej.
Służba ta daje możliwość rezygnacji na każdym etapie bez żadnych konsekwencji. Kandydaci mogą samodzielnie wybrać termin oraz miejsce szkolenia, co pozwala na dostosowanie służby do własnych planów i możliwości.
Elewi Dobrowolnej Zasadniczej Służby Wojskowej mogą liczyć na liczne korzyści, w tym:
• atrakcyjne wynagrodzenie,
• bezpłatne zakwaterowanie i wyżywienie,
• kompletne umundurowanie,
• pełne ubezpieczenie i opiekę medyczną,
• możliwość zdobycia uprawnień i kwalifikacji,
• pierwszeństwo w powołaniu do zawodowej służby wojskowej.
Chętni, którzy chcą złożyć wniosek, zapraszamy do Wojskowego Centrum Rekrutacji w Zamościu ul. Koszary 9, tel. 261-181-131.
Składając wniosek zabierz ze sobą do WCR Zamość:
• dowód osobisty,
• prawo jazdy (jeśli posiadasz),
• oryginał świadectwa ukończenia ostatniej szkoły,
• książeczkę wojskową / zdjęcie dowodowe.
Zapraszamy do Wojskowego Centrum Rekrutacji w Zamościu od poniedziału do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
Nieodpłatna pomoc prawna na terenie powiatu zamojskiego
Nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie wraz z nieodpłatną mediacją na terenie powiatu zamojskiego
Na terenie powiatu zamojskiego działają punkty nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
w których świadczona jest także nieodpłatna mediacja. Punkty mieszczą się w budynku Starostwa Powiatowego w Zamościu,
przy ul. Przemysłowej 4 oraz w siedzibie Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Szczebrzeszynie, ul. Ogrodowa 14.
W punktach nieodpłatnego poradnictwa zapewniona jest obsługa osób niepełnosprawnych.
W budynkach zapewniony jest dostęp do punktów także osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. |
|
Nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługuje osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającej innych osób w ciągu ostatniego roku. Warunkiem udzielenia porady jest złożenie przez osobę uprawnioną pisemnego oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.
Przyjmowanie zgłoszeń na nieodpłatne porady odbywa się telefonicznie pod specjalnie wyznaczonym do tego celu numerem telefonu 602 66 44 24 w godzinach pracy urzędu, osobiście w pokoju 118 w budynku Starostwa Powiatowego w Zamościu, przy ul. Przemysłowej 4 lub pod adresem poczty elektronicznej pomoc.prawna@powiatzamojski.pl.
Porady udzielane są według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizyty.
Kobiety w ciąży przyjmowane są poza kolejnością.
Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie porad. Osobom, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się – po uprzednim zgłoszeniu ww. faktu pod wskazany nr telefonu oraz złożeniu ww. oświadczenia wraz ze wskazaniem okoliczności uzasadniających udzielenie porady poza punktem – mogą otrzymać poradę poza punktem, w miejscu zamieszkania lub może im zostać udzielona porada za pomocą środków porozumiewania się na odległość w umówionym terminie. Bliższe informacje udzielane są pod numerem telefonu podanym do rejestracji zgłoszeń.
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
- poinformowanie osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo administracyjnym, lub
- wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
- sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa wyżej z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo administracyjnym, lub
- nieodpłatną mediację, lub
- sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym zawiązanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.
Nieodpłatna mediacja obejmuje:
- poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
- przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
- przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
- przeprowadzenie mediacji;
- udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.
Nieodpłatna mediacja nie obejmuje spraw, w których:
- sąd lub inny organ wydały postanowienie o skierowaniu sprawy do mediacji lub postępowania mediacyjnego;
- zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w relacji stron występuje przemoc.
Nieodpłatna pomoc prawna udzielana osobom fizycznym – prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającym innych osób w ciągu ostatniego roku na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2021r., poz. 945 t.j.) jest pomocą de minimis. Podlega zatem regulacjom przewidzianym w ustawie z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U.
z 2021r., poz. 743). W związku z powyższym, podmiot ubiegający się o pomoc przed jej uzyskaniem powinien przedstawić:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych,
albo:
- oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie,
- oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
2. informacje niezbędne do udzielenia pomocy, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis
w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. 2010 Nr 53, poz. 311) dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
Osobom uprawnionym korzystającym z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przysługuje możliwość przekazania opinii o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim. Karta Pomocy – część B udostępniana jest osobom uprawnionym przez osobę udzielającą porady. Wypełniony druk opinii osoba uprawniona umieszcza w urnie znajdującej się w pobliżu punktu nieodpłatnych porad prawnych/nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. W przypadku udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego poza punktem lub za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość po udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim osoba uprawniona ma możliwość przekazania anonimowej opinii o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim pod numerem telefonu 602 66 44 24 lub na adres poczty elektronicznej: pomoc.prawna@powiatzamojski.pl lub listownie, na adres: Wydział Spraw Społecznych, Starostwo Powiatowe w Zamościu, ul. Przemysłowa 4, 22-400 Zamość.
HARMONOGRAM
udzielania nieodpłatnych porad prawnych oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:
I punkt, w którym świadczona jest nieodpłatna pomoc prawna wraz z nieodpłatną mediacją, prowadzony przez adwokatów:
Starostwo Powiatowe w Zamościu, ul. Przemysłowa 4, I piętro, pokój 115;
Poniedziałek – godz. 7:30 – 11:30
Wtorek – specjalizacja dyżuru „Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych” - godz. 8:00 - 12:00
Środa – specjalizacja dyżuru „Nieodpłatna mediacja” - godz. 7:30 – 11:30
Czwartek - specjalizacja dyżuru „Prawo karne”– godz. 7:30 – 11:30
Piątek – godz. 7:30 – 11:30;
II punkt, w którym świadczona jest nieodpłatna pomoc prawna wraz z nieodpłatną mediacją, prowadzony przez radców prawnych:
Starostwo Powiatowe w Zamościu, ul. Przemysłowa 4, I piętro, pokój 115;
Poniedziałek - specjalizacja dyżuru „Nieodpłatna mediacja” godz. 11:30 – 15:30
Wtorek – specjalizacja dyżuru „Prawo karne”- godz. 12:00 - 16:00
Środa – godz. 11:30 – 15:30
Czwartek- specjalizacja dyżuru „Nieodpłatna mediacja” – godz. 11:30 – 15:30
Piątek – godz. 11:30 – 15:30;
III punkt, w którym świadczona jest nieodpłatna pomoc prawna wraz z nieodpłatną mediacją, prowadzony przez Fundację Rozwoju Świadomości Obywatelskiej Experto Pro Bono z siedzibą w Zamościu
Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Szczebrzeszynie, ul. Ogrodowa 14;
Poniedziałek – Specjalizacja dyżuru „Pomoc osobom pokrzywdzonym przestępstwem” godz. 14:00 - 18:00
Wtorek – godz. 10:00 – 14:00
Środa – Specjalizacja dyżuru „Pomoc ofiarom przemocy, przede wszystkim wobec kobiet i dzieci” - godz. 14:00 – 18:00
Czwartek – Specjalizacja dyżuru „Nieodpłatna mediacja” – godz. 12:00 – 16:00
Piątek – godz. 8:00 – 12:00
IV punkt, w którym świadczone jest nieodpłatne poradnictwo obywatelskie wraz z nieodpłatną mediacją, prowadzony przez Fundację Rozwoju Świadomości Obywatelskiej Experto Pro Bono z siedzibą w Zamościu
Starostwo Powiatowe w Zamościu, ul. Przemysłowa 4, I piętro, pokój 116;
Poniedziałek - Specjalizacja dyżuru „Nieodpłatna mediacja” - godz. 7:30 – 11:30
Wtorek – Specjalizacja dyżuru „Ochrona praw konsumentów” – godz. 8:00 – 12:00
Środa - Specjalizacja dyżuru „Kredyty, pożyczki (w tym chwilówki)” godz. 7:30 – 11:30
Czwartek – godz. 7:30 – 11:30
Piątek – godz. 7:30 – 11:30
Z dodatkowymi informacjami na temat nieodpłatnego poradnictwa można zapoznać się na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości.
Oferty pracy
Nabór wniosków o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego dla absolwentów CIS
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu ogłasza nabór wniosków o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego dla absolwentów CIS
Termin składania wniosków:
Od 24 stycznia 2025 r. do wyczerpania limitu środków
Termin rozpatrzenia wniosków:
W ciągu 30 dni od dnia wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru:
91 260,00 zł.
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zastrzega sobie prawo do zmiany kwot limitu
w ogłoszonym naborze.
Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu w godzinach pracy Urzędu.
Tryb rozpatrywania wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane w trybie ciągłym.
Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na tę formę wsparcia.
Refundacja części wynagrodzenia brutto i składek ZUS (około 1 733,57 zł) przez okres 6 miesięcy.
Centrum/Pracodawca wnioskując o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego zobowiązany będzie, po okresie 6 miesięcznej refundacji, do dalszego utrzymania zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres co najmniej
1 miesiąca.
Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju nr 19 i 20 lub pod numerami tel. /84/ 638-33-60, /84/ 638 33 40.
Nasi Lokalni - Interkres
Firma została założona w 1991r. i na początku prowadzona była przez dwóch wspólników. Zaczynała od handlu tkaninami i półfabrykatami, następnie została uruchomiona produkcja prostych mebli tapicerowanych by z czasem tworzyć skomplikowane produkty dla czołowych światowych marek. Tworzy meble tradycyjne i nowoczesne, sprawdzające się w wielu przestrzeniach. Dzięki wysokiej jakości oraz staranności wykonania, produkty cieszą się dużym uznaniem w kraju i poza jego granicami.
Firma wyposażyła już kilka wielkich korporacji swoimi produktami między innymi siedzibę Google w Warszawie.
INTERKRES to prężnie rozwijająca się firma, która tworzy nowe miejsca pracy, korzystając także ze wsparciu Urzędu przy tworzenie i doposażaniu tych miejsc pracy. Aktualnie zatrudnia 30 osób i do swojego zespołu poszukuje krojczych/szwaczki.
Szczegóły tej oferty dostępne są na stronie Urzędu https://zamosc.praca.gov.pl/
Osoby zainteresowane pracą w tej branży zapraszamy do kontaktu !
Bardzo dziękujemy za spotkanie. Życzymy dalszego rozwoju firmy, wielu sukcesów i oczywiście dalszej, dobrej współpracy z Urzędem.
Przedsiębiorco
Jeśli chcesz, abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę – zadzwoń lub napisz do nas:
tel. 84 6383349, 84 6383366
e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl
Nasi Lokalni - „ZDI” Sp. z o.o.
„ZDI" od ponad 30 lat prężnie działa na rynku krajowym i specjalizuje się w kompleksowej obsłudze inwestycji w zakresie doradztwa, zastępstwa inwestorskiego, realizacji projektów oraz nadzoru inwestorskiego i autorskiego. Firma działa w sektorach infrastruktury drogowej i kolejowej, ochrony środowiska oraz budownictwa kubaturowego. Prowadzi również Pracownię Projektową, która zajmuje się projektowaniem wielobranżowym budynków, przestrzeni publicznych, infrastruktury technicznej jak również projektowaniem dróg i mostów. Firma wykonuje także audyty energetyczne oraz realizuje zadania w zakresie obsługi geodezyjnej inwestycji, nadzoru geodezyjnego, fotogrametrii lotniczej oraz inspekcji termowizyjnych.
„ZDI" dzięki profesjonalnej kadrze, która obecnie liczy 164 pracowników oraz wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu kontraktów zapewnia kompleksową obsługę na wszystkich etapach realizacji inwestycji.
Jesteśmy pod dużym wrażeniem imponującej listy dotychczas zrealizowanych przez firmę inwestycji. Zachęcamy do odwiedzenia strony firmy https://zdi.pl i obejrzenia przykładowych projektów realizowanych przez ZDI sp. z o.o.
Aktualnie firma poszukuje do swojego zespołu nowych pracowników na stanowiska:
- Specjalista ds. sprawozdawczości,
- Asystent geodety,
- Inspektor nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej.
Bardzo dziękujemy za spotkanie. Życzymy dalszego rozwoju firmy, wielu sukcesów i oczywiście dalszej, dobrej współpracy z Urzędem.
Przedsiębiorco ! Jeśli chcesz, abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę – zadzwoń lub napisz do nas!
|
Nabór wniosków o skierowanie na szkolenie indywidualne w ramach FP
ZASADY NABORU WNIOSKÓW
Czas trwania naboru: od 7 stycznia 2025 r. do 30 czerwca 2025 r.
Termin rozpatrzenia wniosków: w ciągu 30 dni
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru: 180 000,00 zł*
* podana kwota może ulec zmianie
Miejsce składania wniosków: Wniosek należy złożyć w wersji:
a) papierowej - osobiście, w sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu pok. 28 III piętro w godzinach pracy urzędu, drogą pocztową lub za pośrednictwem kuriera (decyduje data wpływu wniosku do Urzędu, wszystkie składane dokumenty powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem) lub
b) elektronicznej (za pośrednictwem portalu praca.gov.pl).
W przypadku złożenia wniosku w formie elektronicznej, wniosek oraz załączniki do wniosku powinny być opatrzone:
a) kwalifikowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub
b) podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
Wnioski złożone po zakończeniu naboru nie będą rozpatrywane.
Tryb rozpatrywania wniosków: Wnioski będą rozpatrywane na zasadach ustalonych w Kryteriach organizacji szkoleń dla osób bezrobotnych i innych uprawnionych osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu zamieszczonych na stronie internetowej.
Powyższe szkolenia będą realizowane na podstawie promesy szkoleniowej lub wniosków o szkolenie indywidualne.
Już dziś skontaktuj się ze swoim doradcą klienta i złóż wniosek
Dodatkowe informacje udzielane są w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu pok. Nr 18 II piętro, tel. /84/ 638 33 61, /84/ 638 32 61
Nabór wniosków o zawarcie umowy w sprawie zwrotu opłaconych składek ZUS dla spółdzielni socjalnej
Termin składania wniosków:
Od 24 stycznia 2025 r. do wyczerpania limitu środków
Termin rozpatrzenia wniosków:
W ciągu 30 dni od dnia wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru:
200 000,00 zł.
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zastrzega sobie prawo do zmiany kwot limitu
w ogłoszonym naborze.
Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu w godzinach pracy Urzędu.
Tryb rozpatrywania wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane w trybie ciągłym na zasadach ustalonych w kryteriach dokonywania zwrotu składek na ubezpieczenie społeczne, o których mowa
w art. 12 ustawy z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych zamieszczonych na stronie internetowej urzędu.
Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na tę formę wsparcia.
Zwrot składek może być dokonywany w pełnej wysokości przez okres 24 miesięcy od dnia zatrudnienia danego członka/pracownika spółdzielni oraz w połowie wysokości przez kolejne 12 miesięcy, do wysokości odpowiadającej miesięcznie wysokości składki, której podstawą wymiaru jest kwota minimalnego wynagrodzenia.
Refundacja będzie wypłacana kwartalnie począwszy od IV kwartału 2024 r do dnia 30.09.2025 r.
Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju nr 19 lub pod numerem tel. /84/ 638-33-60, /84/ 638-33-40.
Ulgi podatkowe dla pracodawców zatrudniających żołnierzy Obrony Terytorialnej lub Aktywnej Rezerwy
Ustawa z dnia 1 października 2024 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wsparcia przedsiębiorców zatrudniających żołnierzy Obrony Terytorialnej lub żołnierzy Aktywnej Rezerwy, wprowadza zachęty dla pracodawców do zatrudniania pracowników będących żołnierzami niezawodowymi. Od 1 stycznia 2025 roku zaczęły obowiązywać zapisy dotyczące możliwości odliczenia od podstawy opodatkowania kwoty:
- 12 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 1 rok nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
- 15 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 2 lata nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
- 18 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 3 lata nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
- 21 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 4 lata nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
- 24 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 5 lat nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie.
Co istotne - mikroprzedsiębiorcy lub mali przedsiębiorcy (w rozumieniu odpowiednio art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców) mogą podwyższać ww. kwoty o współczynnik 1,5. Pracodawcy zatrudniający przez cały rok podatkowy co najmniej 5 pracowników, którzy jednocześnie nie są mikroprzedsiębiorcami lub małymi przedsiębiorcami, mogą podwyższać ww. kwoty o współczynnik 1,2. Kwota odliczenia przysługuje na każdego zatrudnionego w ramach stosunku pracy żołnierza Terytorialnej Służby Wojskowej lub żołnierza Aktywnej Rezerwy, któremu, zgodnie z umową o pracę, przysługuje miesięczne wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę. Okres służby żołnierza Terytorialnej Służby Wojskowej lub żołnierza Aktywnej Rezerwy, ustala się na dzień 31 grudnia roku podatkowego albo ostatni dzień zatrudnienia tego żołnierza w roku podatkowym.
Oprócz ulg podatkowych Ustawa wprowadza zwolnienie z obowiązku wypłaty odprawy zatrudnionym w ramach stosunku żołnierzom w wysokości dwutygodniowego wynagrodzenia - świadczenie ma być wypłacane przez jednostkę wojskową po odbyciu szkolenia podstawowego przez żołnierza, w wysokości 50 proc. przeciętnego wynagrodzenia w drugim kwartale roku poprzedniego. Wprowadza również preferencyjne traktowanie przy ubieganiu się o przetarg na realizację zamówienia publicznego.
Dlaczego warto zatrudniać żołnierzy WOT?
Terytorialna Służba Wojskowa (TSW) to unikalna możliwość dla pracodawców, którzy pragną wspierać swoich pracowników w łączeniu życia zawodowego z obowiązkami wojskowymi. Dzięki elastycznym rozwiązaniom, żołnierze WOT mogą pełnić służbę w sposób, który nie koliduje z ich pracą zawodową.
Kluczowe informacje dla pracodawców
Elastyczny harmonogram: Szkolenia odbywają się w czasie wolnym od pracy, co pozwala pracownikom na efektywne zarządzanie czasem.
Przejrzystość planowania: Pracodawcy mają dostęp do harmonogramu szkoleń, co umożliwia lepsze planowanie zasobów w firmie.
Wsparcie finansowe: Pracodawcy mogą ubiegać się o świadczenie pieniężne za okres, w którym pracownik pełnił TSW rotacyjnie, co może zrekompensować poniesione koszty.
Pracodawca Przyjazny WOT
To inicjatywa mająca na celu wyróżnienie i promowanie pracodawców, którzy wspierają swoich pracowników będących żołnierzami Wojsk Obrony Terytorialnej (WOT). Celem tego programu jest stworzenie lepszych warunków pracy dla osób, które łączą życie zawodowe z obowiązkami wojskowymi. W ramach programu organizowany jest konkurs, w którym mogą brać udział pracodawcy wykazujący się szczególnym wsparciem dla swoich pracowników-żołnierzy. Wyróżnienia przyznawane są w różnych kategoriach, w tym dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
Wsparcie dla pracowników: Pracodawcy, którzy biorą udział w programie, są zachęcani do tworzenia elastycznych warunków pracy, które umożliwiają żołnierzom pełnienie służby wojskowej bez negatywnego wpływu na ich obowiązki zawodowe.
Szkolenia dla pracodawców: W ramach programu organizowane są specjalne szkolenia, które pomagają pracodawcom lepiej zrozumieć misję i rolę Wojsk Obrony Terytorialnej, a także jak wspierać swoich pracowników w łączeniu tych dwóch ról.
Punkt potwierdzający profil zaufany ePUAP w Urzędzie
Na stronie Urzędu zamieszczony jest link do elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP, gdzie można zarejestrować swoje konto i złożyć wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego.
Po uzyskaniu rejestracji, można w Urzędzie w pok. 4 potwierdzić profil zaufany i uzyskać bezpłatny podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.
Posiadanie podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP daje możliwość rozpatrywania elektronicznych wniosków o dokonanie pełnej rejestracji, jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy oraz daje możliwość załatwiania spraw w innych urzędach drogą elektroniczną.