W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Szkolenia - wydawca treści - Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu ogłasza nabór wniosków o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego
Zatrudnienie wspierane:
Zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym po zakończeniu uczestnictwa w zajęciach w Centrum lub w klubie integracji społecznej, a w uzasadnionych przypadkach także przed jego zakończeniem, jednak nie wcześniej niż po 6 miesiącach uczestnictwa w nich, na wniosek kierownika Centrum, pracownika socjalnego i uczestnika, a w przypadku uczestnictwa w klubie integracji społecznej - na wniosek pracownika socjalnego,Powiatowy Urząd Pracy może skierować uczestnika lub uczestniczącego w klubie integracji społecznej do pracy:
a) u pracodawcy,
b) w Centrum Integracji Społecznej.
Skierowanie do pracy odbywa się na podstawie umowy zawartej między Powiatowym Urzędem Pracy właściwym dla miejsca siedziby Centrum lub gminy, organizacji pozarządowej lub podmiotu, o których mowa w art. 18 ust. 1, a pracodawcą, w której pracodawca zobowiązuje się do zatrudnienia skierowanego absolwenta lub uczestnika Centrum lub uczestniczącego w klubie integracji społecznej przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy, a starosta do refundowania pracodawcy części wypłaconego tej osobie wynagrodzenia przez okres pierwszych 6 miesięcy
Termin składania wniosków:
Od 15 lipca 2025 r. do wyczerpania limitu środków
Termin rozpatrzenia wniosków:
W ciągu 30 dni od dnia wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru:
32 000,00 zł.
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zastrzega sobie prawo do zmiany kwot limitu
w ogłoszonym naborze.
Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu w godzinach pracy Urzędu.
Tryb rozpatrywania wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane w trybie ciągłym.
Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na tę formę wsparcia.
Refundacja części wynagrodzenia brutto i składek ZUS (około 1 733,57 zł) przez okres 6 miesięcy.
Centrum/Pracodawca wnioskując o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego zobowiązany będzie, po okresie 6 miesięcznej refundacji, do dalszego utrzymania zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres co najmniej 1 miesiąca.
Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju nr 19 i 20 lub pod numerami tel. /84/ 638-33-60, /84/ 638 33 40.
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu wznawia nabór wniosków o zawarcie umowy w sprawie zwrotu opłaconych składek ZUS dla spółdzielni socjalnej.
Termin składania wniosków:
Od 10 lipca 2025 r. do wyczerpania limitu środków
Termin rozpatrzenia wniosków:
W ciągu 30 dni od dnia wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru:
50 000,00 zł.
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zastrzega sobie prawo do zmiany kwot limitu w ogłoszonym naborze.
Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu w godzinach pracy Urzędu.
Tryb rozpatrywania wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane w trybie ciągłym na zasadach ustalonych w kryteriach dokonywania zwrotu składek na ubezpieczenie społeczne, o których mowa
w art. 12 ustawy z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych zamieszczonych na stronie internetowej urzędu.
Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na tę formę wsparcia.
Zwrot składek może być dokonywany w pełnej wysokości przez okres 24 miesięcy od dnia zatrudnienia danego członka/pracownika spółdzielni oraz w połowie wysokości przez kolejne 12 miesięcy, do wysokości odpowiadającej miesięcznie wysokości składki, której podstawą wymiaru jest kwota minimalnego wynagrodzenia.
Refundacja będzie wypłacana kwartalnie począwszy od IV kwartału 2024 r do dnia 30.09.2025 r.
Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju nr 19 lub pod numerami tel. /84/ 638-33-60, /84/ 638-33-40.
W dniu 20 marca 2025 r. Sejm uchwalił ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia, (Dz. U. 2025, poz. 620), która wprowadza ważne zmiany dla instytucji szkoleniowych. Zgodnie z art. 106 tej ustawy, szkolenia dla bezrobotnych i poszukujących pracy, finansowane ze środków Funduszu Pracy, realizują podmioty wpisane do rejestru, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w zakresie świadczenia usług szkoleniowych, czyli do Bazy Usług Rozwojowych (BUR). Ponadto, szkolenia finansowane ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego na podstawie art. 128 ust. 2 będą również realizować jedynie podmioty wpisane do BUR.
Wyżej wskazane przepisy wchodzą w życie 1 stycznia 2026 r.
Natomiast do końca 2025 r. będzie jeszcze funkcjonał Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS). Czas, który pozostał do wejścia w życie ww. przepisów, stanowi tzw. okres przejściowy na wpisanie się do BUR podmiotów chcących realizować dalej usługi szkoleniowe na zlecenie urzędów pracy, a wcześniej podjęcie działań mających na celu spełnienie przez firmy odpowiednich warunków do uzyskania wpisu do BUR, między innymi uzyskania określonych certyfikatów lub dokumentów potwierdzającego akredytację. Należy jednocześnie zaznaczyć, że od 1 stycznia 2026 roku w BUR będą mogły znaleźć się wyłącznie podmioty, które spełniają wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe. Należy zaznaczyć, że nie nastąpi automatyczne przepisanie do BUR instytucji, które obecnie są wpisane do RIS.
Wszystkie potrzebne informacje na temat możliwości uzyskania wpisu do BUR znajdują się na stronie internetowej https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce strefa dla dostawców usług. We wskazanym miejscu można znaleźć także bazę pytań i odpowiedzi, jak również numery kontaktowe na infolinię PARP czy telefoniczny dyżur eksperta BUR.
• Infolinia PARP: 801 332 202 lub 22 574 07 07 (czynna w dni robocze od 8:30 do 16:30),
• e-mail: info_uslugirozwojowe@parp.gov.pl,
• telefoniczny dyżur eksperta BUR – jest czynny w każdą środę, w godz. 11:00 – 13:00, pod numerem infolinii: 801 332 202 lub 22 574 07 07 (proszę wybrać 5 a następnie 3)
Projekt niekonkurencyjny pt. „Kompleksowo – zawodowo edycja III” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP.
Nabór wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie dla osób bezrobotnych do 30 roku życia
Grupę docelową w projekciestanowią osoby bezrobotne zarejestrowane w PUP Zamość, w szczególności: osoby znajdujące się w trudnej sytuacji na rynku pracy oraz
osoby młode do 29 roku życia w tym należące do kategorii NEET,
osoby długotrwale bezrobotne,
kobiety,
osoby z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności,
osoby odchodzące z rolnictwa,
osoby którym udzielono ochrony czasowej w związku z wojną w Ukrainie.
Termin składania wniosków:
od 11.07.2025 r. do wyczerpania środków
Termin rozpatrzenia wniosków:
30 dni od dnia złożenia wniosku
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru:
110 880 zł *
Miejsce i sposób składania wniosków:
Osoba bezrobotna zarejestrowana w tut. Urzędzie, zainteresowana bonem na zasiedlenie składa wniosek osobiście.
Kompletny i poprawnie uzupełniony wniosek należy złożyć w wersji papierowej do sekretariatu Urzędu w godzinach jego pracy.
Przed złożeniem wniosku osoba bezrobotna musi zgłosić się do swojego doradcy.
Wnioski złożone w inny sposób nie będą rozpatrywane.
Tryb rozpatrywania wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane w trybie ustalonym w zasadach przyznawania bonu na zasiedlenie zamieszczonych na stronie internetowej Urzędu.
Złożone wnioski finansowane będą ze środków Projektu niekonkurencyjnego pt. „Kompleksowo – zawodowo edycja III” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowanego
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP.
W ramach wyżej wymienionych środków z bonu na zasiedlenie korzystać mogą osoby bezrobotne do 30 roku życia oraz posiadające IPD.
Wnioski zawierające uchybienia formalne będą kierowane do uzupełnienia, a rozpatrzenie nastąpi w okresie późniejszym.
Więcej informacji można uzyskać pod numerami tel. /84/ 638-33-64 oraz /84/ 638-36-74.
* podana kwota oraz źródło finansowania może ulec zmianie
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu ogłasza nabór wniosków oskierowanie na szkolenie wybrane przez osobę bezrobotną lub poszukującą pracy w ramach Funduszu Pracy
ZASADY NABORU WNIOSKÓW Czas trwania naboru: od 9 lipca 2025 r. do 30 listopada 2025 r.
Termin rozpatrzenia wniosków: w ciągu 30 dni
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru: 150 000,00 zł*
* podana kwota może ulec zmianie
Miejsce składania wniosków:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w wersji:
papierowej:
- do sekretariatu Urzędu Pracy w Zamościu który znajduję się na III piętrze, pok.nr 28. Wszystkie składane dokumenty powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem. W przypadku wniosków nadsyłanych pocztą lub przesyłką kurierską o przyjęciu wniosku decyduje data wpływu wniosku do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu
lub elektronicznej za pośrednictwem platformy praca.gov.pl:
- wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać:
a) bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym,
b) podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Wnioski złożone poza wskazanym terminem naboru nie będą rozpatrywane.
Zgodnie z art. 69 Ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia pierwszeństwo w skierowaniu do udziału w formach pomocyprzysługuje:
Bezrobotnym posiadającym Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny.
Bezrobotnym powyżej 50 roku życia.
Bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych.
Bezrobotnym niepełnosprawnym.
Długotrwale bezrobotnym.
Bezrobotnym i poszukującym pracy, będącym osobami do 30 roku życia.
Bezrobotnym samotnie wychowującym co najmniej jedno dziecko.
Już dziś skontaktuj się ze swoim doradcą do spraw zatrudnienia i złóż wniosek
Dodatkowe informacje udzielane są w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu pok. Nr 18 II piętro, tel. /84/ 638 33 61, /84/ 638 32 61
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu informuje, że od 01.01.2025 r. do 30.06.2026 r. realizuje projekt niekonkurencyjny pt.: „Kompleksowo - zawodowo edycja III" w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Celem projektu jest zwiększenie zatrudnienia wśród osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu poprzez zastosowanie kompleksowego wsparcia.
Projekt „Kompleksowo - zawodowo edycja III" skierowany jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu, w szczególności znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, w tym kobiet, osób w wieku 18-29 lat, osób należących do kategorii NEET, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, osób z niepełnosprawnościami oraz osób odchodzących z rolnictwa. W związku z konsekwencjami spowodowanymi inwazją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, pomocą zostaną objęci również obywatele Ukrainy.
Dzięki podejmowanym w projekcie działaniom wyżej wymienione osoby będą miały szanse zaistnieć na rynku pracy. Ponadto zaplanowane działania wpłyną na zmniejszenie bezrobocia w regionie, poprawę aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn oraz przyczynią się do niwelowania barier w zakresie zatrudniania osób z niepełnosprawnościami. Działania w projekcie prowadzone są zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn. Dodatkowo projekt, w tym realizacja wszystkich form pomocy w projekcie, jest zgodny z polityką zrównoważonego rozwoju, tj. w zakresie zastosowanych rozwiązań proekologicznych, na każdym etapie projektu z uwzględnieniem postępu społecznego i wzrostu gospodarczego.
Kompleksowe wsparcie w ramach projektu obejmuje obligatoryjne formy pomocy w postaci przygotowania IPD oraz skorzystania z usługi pośrednictwa pracy lub poradnictwa zawodowego, jak również formy pomocy dostosowane do zidentyfikowanych potrzeb uczestników projektu, umożliwiające nabycie, podniesienie lub dostosowanie kwalifikacji zawodowych niezbędnych na rynku pracy poprzez szkolenie, uzyskanie umiejętności praktycznych do wykonywania pracy w ramach stażu, otrzymanie jednorazowych i bezzwrotnych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej, podjęcie pracy w ramach bonu na zasiedlenie, wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz prac interwencyjnych. Wsparcie w projekcie udzielane jest zgodnie z ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r.,poz. 620) oraz ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce, tzn. w ciągu czterech miesięcy od dnia przystąpienia do projektu osobom młodym zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta zatrudnienia, dalszego kształcenia, przyuczenia do zawodu, stażu lub inna forma pomocy prowadząca do aktywizacji zawodowej. Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia lub prowadzenie działalności gospodarczej po opuszczeniu programu przez min. 245 osób. Dodatkowo kwalifikacje po opuszczeniu programu uzyska co najmniej 30 osób, natomiast działalność gospodarczą podejmie nie mniej niż 70 uczestników.
Wszystkie formy wsparcia udzielane w ramach projektu (produkty i usługi), w tym proces rekrutacyjny, są realizowane tak, aby zapewnić dostępność dla wszystkich uczestników/uczestniczek, w tym dla osób z niepełnosprawnościami, bez jakiejkolwiek dyskryminacji. Jeżeli w projekcie biorą udział osoby z niepełnosprawnościami, sposób organizacji wsparcia jest dostosowany do ich potrzeb, z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności.
Rekrutacja uczestników do projektu odbywa się w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu do 30 czerwca 2026 r. lub do wyczerpania środków finansowych, zgodnie z zasadami składania i rozpatrywania wniosków oraz w ramach ogłaszanych naborów na poszczególne formy wsparcia. Do budynku prowadzi ogólnodostępne wejście wprost z parkingu przy ul. Plac Wolności 1, na którym znajdują się dwa miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Szerokie drzwi i brak różnicy poziomów umożliwiają swobodne przemieszczanie się osobom z problemami motorycznymi bądź wjechanie wózkiem inwalidzkim. W razie potrzeby istnieje możliwość zasygnalizowania swojej obecności dzwonkiem umieszczonym przy głównym wejściu, wówczas drzwi otwierane są przez pracownika Urzędu. Korytarz na parterze Urzędu jest przestronny i umożliwia swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową (wózki, balkoniki, kule ortopedyczne). Pomieszczenie, w którym rekrutowane są osoby z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku z podjazdem w postaci rozkładanej rampy. W pobliżu do dyspozycji jest również łazienka dostosowana do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami.
Powiatowy Urząd Pracy posiada dostęp do platformy „Migam" tłumacza języka migowego online, a strona internetowa Urzędu posiada wersję dla osób niedowidzących, na której zamieszczone są informacje o realizowanym projekcie, informacje o ogłaszanych naborach wniosków na poszczególne formy wsparcia oraz udostępnione, przygotowane w sposób dostępny, formularze rekrutacyjne, ankiety i inne niezbędne dokumenty.
Osoby z niepełnosprawnościami zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu są obsługiwane przez wyznaczonego pracownika Urzędu, tj. młodszego doradcę do spraw zatrudnienia, doradcę do spraw zatrudnienia, starszego doradcę do spraw zatrudnienia, młodszego doradcę zawodowego, doradcę zawodowego lub starszego doradcę zawodowego, posiadającego doświadczenie zawodowe w pracy z ww. osobami. Formularz rekrutacyjny do projektu zawiera pytanie o szczególne potrzeby uczestnika projektu. W przypadku osoby z takim rodzajem niepełnosprawności, który uniemożliwia bądź utrudnia samodzielne odczytanie formularza, pracownik, do którego zgłosiła się dana osoba, odczytuje formularz, materiały rekrutacyjne czy inne niezbędne dokumenty. Dla poprawy komfortu i jakości obsługi osób niedosłyszących lub słabosłyszących, budynek Powiatowego Urzędu Pracy został wyposażony w pętlę indukcyjną. Ponadto do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Aby skutecznie komunikować się z urzędem informacje o projekcie i rekrutacji można uzyskać również telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej luza@praca.gov.pl lub bezpośrednio ze strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu.
Ponadto, w celu należytej obsługi osób z niepełnosprawnościami, Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu podejmuje działania promocyjne i informacyjne aby dotrzeć do szerokiego grona i zapewnić dostęp do projektu osobom z różnym rodzajem niepełnosprawności, poprzez umieszczenie informacji o projekcie na stronie internetowej http://zamosc.praca.gov.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu https://pup_zamosc.bip.gov.pl, gablotach Urzędu, Facebooku, Instagramie, umieszczenie plakatów na tablicy ogłoszeń i drukowanie ulotek uwzględniających informacje wspomagające osoby z niepełnosprawnościami.
Szczegółowe informacje dotyczące realizowanego projektu można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu, ul. Plac Wolności 1, 22-400 Zamość oraz pod numerami telefonów: (84) 6383 345, (84) 6383 670, (84) 6383 358, (84) 6383 355, (84) 6383 337.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
FunduszeEuropejskie
Wartość projektu wynosi: 7 916 785,17 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 6 729 267,39 zł
Jeżeli chcesz zgłosić ofertę za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl zastosuj się do poniższej instrukcji:
wejdź na stronę praca.gov.pl
wybierz obsługę innych spraw - zgłoszenie oferty pracy (link poniżej)
następnie po wybraniu urzędu pracy, do którego zostanie złożona oferta pracy - należy uzupełnić formularz zgłoszenia oferty pracy, który niezwłocznie trafi do naszej bazy i po wstępnej weryfikacji będzie upowszechniany.
Korzystanie z tej aplikacji zapewni szybkie i poprawne wypełnienie formularza oferty pracy.
Warunki techniczne jakie należy spełnić, aby poprawnie wykonać proces zgłoszenia oferty pracy to:
komputer klasy PC
połączenie z Internetem,
posiadanie konta e-mail
zainstalowaną najnowszą przeglądarkę internetową: Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome
Analiza skuteczności i efektywności szkoleń zorganizowanych
w 2024 roku
1. Liczba i odsetek osób, które ukończyły szkolenia z wynikiem pozytywnym, w stosunku do rozpoczynających szkolenia
- liczba osób rozpoczynających szkolenia - 588
- liczba osób kończących szkolenia - 604
- odsetek osób – 97,35%
Liczba i odsetek osób przeszkolonych w poszczególnych kategoriach wyróżnionych według: kryterium statusu w rozumieniu ustawy, płci, wieku, poziomu wykształcenia, miejsca zamieszkania i przynależności do grupy osób będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy.
liczba i odsetek osób, które ukończyły szkolenia wg statusu:
bezrobotni
604 osoby
97,35%
poszukujący pracy
0 osób
0
pracownicy oraz osoby wykonujące inną pracę zarobkową w wieku 45 lat i powyżej
0 osób
0
liczba i odsetek osób, które ukończyły szkolenie wg płci
kobiety
216 osób
35,76%
mężczyźni
388 osób
64,24%
liczba i odsetek osób, które ukończyły szkolenia wg wieku:
18-24
120 osób
19,87%
25-34
270 osób
44,70%
35-44
135 osób
22,35%
45 i więcej
79 osób
13,08%
liczba i odsetek osób, które ukończyły szkolenie wg poziomu wykształcenia
wyższe
149 osób
24,67%
policealne i średnie zawodowe
197 osób
32,62%
średnie ogólnokształcące
127 osób
21,03%
zasadnicze zawodowe
85 osób
14,08%
gimnazjalne i poniżej
46 osób
7,62%
liczba i odsetek osób, które ukończyły szkolenie wg miejsca zamieszkania:
zamieszkali w mieście
297 osób
49,17%
zamieszkali na wsi
307 osób
50,83%
liczba i odsetek osób, wgprzynależności do grupy osób będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy:
do 30 roku życia
290 osób
48,01%
w tym: do 25 roku życia
137 osób
22,68%
długotrwale bezrobotni
109 osób
18,05%
powyżej 50 roku życia
42 osoby
6,95 %
w tym: powyżej 60 roku życia
0 osób
0,00%
korzystające ze świadczeń pomocy społecznej
0 osób
0,00%
Posiadający co najmniej jedno dziecko do 6 roku życia
71 osób
11,75%
Posiadający co najmniej 1 dziecko niepełnosprawne do 18 roku życia
0 osób
0,00%
niepełnosprawni
8 osób
1,32%
liczba i odsetek osób zatrudnionych, w trakcie szkolenia oraz w okresie 3 miesięcy po jego ukończeniu
ü liczba osób kończących szkolenia – 604 osoby
ü liczba osób, które podjęły pracę w trakcie szkolenia lub po jego ukończeniu – 520 osób co stanowi 86,09%
koszt ponownego zatrudnienia osób przeszkolonych, liczony jako stosunek poniesionych kosztów szkoleń do liczby osób zatrudnionych w okresie 3 miesięcy po ukończeniu szkolenia:
liczba osób, które podjęły pracę w trakcie lub po ukończeniu szkolenia – 520 osób
koszty szkoleń ogółem 1 470 978,29zł.
ü Koszt ponownego zatrudnienia wynosi 2 828,80 zł.
przeciętny koszt szkolenia 2 435,39 zł
przeciętny koszt osobogodziny szkolenia 40,37 zł.
liczba i odsetek osób, które zdały egzamin, uzyskały licencję, ukończyły szkolenie finansowane z pożyczki szkoleniowej lub ukończyły studia podyplomowe w stosunku do osób, które otrzymały wsparcie w tej formie.
Liczba osób, którym sfinansowano koszty egzaminów lub uzyskania licencji - 0 osób;
Liczba osób które zdały egzamin lub uzyskały licencję – 0 osób;
Odsetek osób – 0,00 %
Liczba osób którym dofinansowano koszty studiów podyplomowych – 2 osoby;
Liczba osób, które ukończyły dofinansowane studia podyplomowe - 0 osób;
Odsetek osób - 0,00 %
Liczba osób, którym sfinansowano szkolenie z pożyczki szkoleniowej 0 osób;
Liczba osób, które ukończyły szkolenie finansowane z pożyczki szkoleniowej 0 osób;
Odsetek osób – 0,00 %
Liczba i odsetek osób zatrudnionych w trakcie lub w okresie 3 miesięcy po zdaniu egzaminu, uzyskaniu licencji, ukończeniu szkolenia finansowanego z pożyczki szkoleniowej oraz po ukończeniu studiów podyplomowych.
Liczba i odsetek osób zatrudnionych po zdaniu sfinansowanego egzaminu lub uzyskaniu sfinansowanej licencji - 0 osób;
Liczba i odsetek osób zatrudnionych w trakcie studiów podyplomowych lub do 3 miesięcy po ich ukończeniu – 0 osób;
Liczba i odsetek osób zatrudnionych po ukończonym szkoleniu finansowanym z pożyczki szkoleniowej 0 osób.
Zmiana przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od dnia 01.01.2022r. wprowadziła nową wysokość kwoty wolnej od podatku w pierwszej skali podatkowej, która stanowi 30.000 zł w skali roku.
Zamojski Urząd Pracy jako płatnik świadczenia pieniężnego z Funduszu Pracy, zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022, poz. 2647) pomniejsza zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych, określoną w pierwszym przedziale podatkowym, naliczaną od kwoty dodatku aktywizacyjnego, o kwotę wolną od podatku stanowiącą 1/12 kwoty zmniejszającej podatek.
W związku z tym, osoby pobierające świadczenie pieniężne z Funduszu Pracy w formie dodatku aktywizacyjnego powinny poinformować o tym fakcie pracodawcę, składając stosowne oświadczenie, aby uniknąć konieczności dopłaty podatku przy rozliczeniu rocznym.
Informujemy, że od dnia 01.06.2025r. weszła w życie ustawa z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia ( Dz. U. z 2025r. poz. 620 ).
Natomiast zgodnie z art. 460 ww. ustawy, traci moc ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( Dz. U. z 2025r. poz 214 ).
Serdecznie zapraszamy do załatwiania spraw, telefonicznie lub w formie elektronicznej poprzez portal praca.gov.pl lub ePUAP .
Z pracownikami poszczególnych działów można kontaktować się pod numerami telefonów:
DZIAŁ EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ
84/ 6383-357 lub 84/ 6383-369 (rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy)
Ustawa z dnia 20 marca 2025r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej- która bezpośrednio dotyczy zatrudniania cudzoziemców. Dz.U. 2025 poz. 621
Wykaz najważniejszych zmian:
Oświadczenia o powierzaniu pracy cudzoziemcom
Pracodawcy, składający oświadczenia będą musieli dodatkowo przesłać do organu rozpatrującego wniosek, za pomocą systemu teleinformatycznego kopię umowy z cudzoziemcem w języku polskim przed powierzeniem mu pracy (umowę wysyłamy na www.praca.gov.pl jako odbiorcę pisma wybieramy z listy Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu).
Pracodawcy, których oświadczenie zostało wpisane do ewidencji, będą musieli obowiązkowo powiadamiać organ o:
Podjęciu pracy- w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia pracy
Niepodjęciu pracy- w ciągu 14 dni od dnia rozpoczęcia pracy określonego w ewidencji
Zakończeniu pracy- przed dniem zakończenia pracy określonym w tym oświadczeniu
Nowością jest to, że zgłoszenie niepodjęcia lub zakończenia pracy będzie skutkowało unieważnieniem wpisu. Co oznacza w praktyce, że nie będzie możliwości kontunuowania pracy na tym samym oświadczeniu. W takim przypadku konieczne będzie złożenie nowego.
Wnioski mogą być składane tylko w wersji elektronicznej (www.praca.gov.pl)
Rozszerzono przesłanki do wydania odmowy wpisu oświadczenia, co skutkuje tym, że Urząd będzie wymagał od pracodawców spełniania określonych warunków, które do tej pory nie były wymagane.
Opłata wniesiona w związku ze złożeniem wniosku będzie podlegała zwrotowi tylko w określonych przypadkach.
Zatrudnianie cudzoziemców na rzecz osób trzecich wymaga złożenia wniosku przez agencję pracy tymczasowej.
Oświadczenia, które zostały wydane przed wejściem w życie nowej ustawy będą mogły być nadal przedkładane w sprawach o wydanie wizy- do czasu upływu okresu zatrudnienia wskazanego w oświadczeniu.
Zezwolenia na pracę sezonową
Wnioski mogą być składane tylko w wersji elektronicznej (www.praca.gov.pl)
Istotne zmiany dla agencji pracy tymczasowej.
Wprowadzono okres karencji dla nowych agencji, który wynosi 2 lata, co w praktyce oznacza, że nowe agencje pracy nie będą mogły od razu zatrudniać wszystkich cudzoziemców.
Istniejące już agencje, które dalej będą chciały zatrudniać cudzoziemców muszą złożyć wniosek o zmianę wpisu w Krajowym Rejestrze Agencji Zatrudnienia (KRAZ), tak aby obejmował on pośrednictwo pracy wobec cudzoziemców. Czas na wypełnienie tego wymogu to 3 miesiące od dnia wejścia w życie nowej Ustawy.
Wyższe kary dla pracodawców
Podniesiono kwoty kar minimalnych jak również zaostrzono warunki ich nakładania
Kara za nielegalne powierzanie pracy będzie wynosiła nie mniej niż 3000zł za każdego cudzoziemca
Karze podlega również niedopełnianie obowiązków informacyjnych wobec Urzędów (w przypadku oświadczeń jest to kwota od 500 zł do 5000 zł)
Niedopełnienie obowiązku przedstawienia cudzoziemcowi treści umowy na piśmie w wersji dla niego zrozumiałej i przechowywanie jej (od 1000zł do 3000 zł)
Nieprzekazanie kopii umowy organowi rozpatrującemu oświadczenie lub zezwolenie (od 1000 zł do 3000zł)
W ramach akcji „Nasi Lokalni" na kolejną wizytę studyjną udaliśmy się do Zamojskich Zakładów Zbożowych Sp. z o.o. z siedzibą ul. Kilińskiego 77, https://www.zzz.com.pl/
Historia Zamojskich Zakładów Zbożowych Sp. z o.o. sięga roku 1948, kiedy to powstały dwa młyny (wtedy to były Państwowe Zakłady Zbożowe), które przekształcono w Oddział w 1950 roku, a następnie w Rejonowe Zakłady Zbożowe w 1956 roku. Od 1967 były to Zakłady Zbożowo-Młynarskie PZZ podległe pod Lublin, od końca lat 70-tych Zespół Spichrzy i Młynów.
Zakłady przechodziły przekształcenia, by ostatecznie w 1993 roku powstała funkcjonująca obecnie Spółka z o.o.
Z dniem 14.06.2024 r. Zamojskie Zakłady Zbożowe Sp. z o.o. stały się podmiotem zależnym spółki KGS S.A., która posiada 100,00% udziałów w kapitale zakładowym ZZZ Sp. z o.o.
Swoją działalność spółka prowadzi na terenie południowo-wschodniej Polski, w rejonie Roztocza. Na terenach czystych ekologicznie o charakterze rolniczym z przewagą upraw zbóż.
Spółka posiada: młyn pszenny, elewator zbożowy z bocznicą kolejową w Zamościu, magazyn zbożowy w Tuczapach oraz magazyn zbożowy w Skierbieszowie.
Elewator położony jest w pobliżu szerokiego toru LHS, co umożliwia prowadzenie eksportu zbóż.
Firma posiada certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015 na "Skup magazynowanie, przetwórstwo i sprzedaż produktów zbożowych", a także certyfikat na zgodność z zasadami systemu HACCP w zakresie "Produkcja mąk i innych przetworów zbożowych".
Przedmiotem działalności firmy jest skup, sprzedaż, przechowywanie oraz przemiał zbóż. Spółka prowadzi także sprzedaż przetworów zbożowych, w tym sprzedaż detaliczną mąk oraz posiada w swojej ofercie usługi laboratoryjne.
Zamojskie Zakłady Zbożowe Sp. z o.o. jako przedsiębiorstwo wspiera finansowo lokalne inicjatywy, imprezy i wydarzenia na terenie przeważnie powiatów: zamojskiego, tomaszowskiego, hrubieszowskiego, biłgorajskiego i miasta Zamość, czyli z terenów, gdzie rolnicy sprzedają spółce swoje zboża oraz gdzie klienci najchętniej kupują mąki zamojskie.
ZZZ Sp. z o.o. chcą być częścią społeczności lokalnej i wspierać inicjatywy samorządów i mieszkańców w naszej okolicy.
Sztandarowym produktem jest pszenna Mąka Zamojska TYP 450. W ofercie firma ma też inne mąki, które można polecić do różnych rodzajów wypieków.
Zamojskie Zakłady Zbożowe Sp. z o.o. mają opinię solidnego pracodawcy. Praca w tej spółce – to praca w szczególnych warunkach, bo pracownicy mają kontakt z produkcją żywności, dlatego też należy zachować wszelkie standardy higieny i bezpieczeństwa, aby dostarczyć klientom produkt wysokiej jakości.
W ramach współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Zamościu firma uczestniczyła w programach stażowych - to forma wsparcia dla osób bezrobotnych, która pozwala zdobyć doświadczenie zawodowe.
Dziękujemy za interesujące spotkanie, życzymy dalszego rozwoju firmy i liczymy na dalszą dobrą współpracę.
W związku z tym, że od dnia 25 maja 2018 r. przy przetwarzaniu danych osobowych należy stosować przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i ich swobodnym przepływem informujemy, że obowiązek informacyjny jaki spoczywa na Administratorze Danych Osobowych zawiera załącznik nr 11 do Polityki Ochrony Danych (w załączeniu).
Poradnictwo zawodowe ma na celu udzielanie pomocy:
Osobom bezrobotnym i poszukującym pracy w planowaniu i organizowaniu ich życia zawodowego poprzez udzielanie informacji zawodowych, porad, prowadzenie badań diagnostycznych w zakresie preferencji i predyspozycji zawodowych.
Pracodawcom:
w doborze kandydatów do pracy spośród osób bezrobotnych i poszukujących pracy
we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy przez udzielanie porad zawodowych
Usługi w zakresie poradnictwa zawodowego świadczą doradcy zawodowi w formie indywidualnej i grupowej. Doradca zawodowy pomaga ludziom mającym trudności z podjęciem lub realizacją decyzji zawodowej, jak też ludziom zamierzającym zmienić zawód lub podjąć działalność gospodarczą.
Doradca zawodowy w urzędzie pracy pomaga:
rozpoznać istniejące trudności w znalezieniu pracy oraz zwiększyć szanse podjęcia zatrudnienia
określić zainteresowania i predyspozycje zawodowe
wybrać odpowiedni rodzaj pracy lub kierunek szkolenia, czy przekwalifikowania
zaplanować ścieżkę kariery zawodowej
uzyskać szczegółowe informacje o zawodach, o rynku pracy
Skontaktuj się z doradcą zawodowym, jeśli:
zamierzasz zmienić dotychczasowy zawód
próby znalezienia pracy podejmowane przez Ciebie nie powiodły się
chcesz lepiej poznać siebie, swoje możliwości zawodowe i uzdolnienia
chcesz zdobyć umiejętności prezentowania siebie w rozmowie z pracodawcą
poszukujesz informacji na temat:
zadań i czynności wykonywanych w danym zawodzie
możliwości podnoszenia kwalifikacji zawodowych
szans zatrudnienia w poszczególnych zawodach na lokalnym rynku pracy
Szczegółowe informacje:
pokój nr 14 w siedzibie Urzędu, tel. (84) 638 33 58
W ramach cyklu „Nasi lokalni” prezentujemy tym razem firmę „Dobra Kawa” -MarekSzwaczkiewicz. Firma powstała 05.07.2012r. i prowadzi Kawiarnię „Galicya Cafe” na Rynku Solnym 2 w Zamościu oraz nowo otwartą od maja tego roku kawiarnię z palarnią kawy na ul. Bazyliańskiej 1/46.
Doświadczenie w tej branży właściciel Pan Marek Szwaczkiewicz zdobywał pracując dla m.in. włoskich palarni, sieci kawowych, w barach i restauracjach.
Palarnia powstała z myślą o tych, którzy chcą cieszyć się filiżanką dobrej, świeżej kawy. Produkcja ma charakter manufaktury kawy.
Firma zdobyła już zaufanie licznych klientów takich jak hotele, restauracje, kawiarnie, klienci indywidualni. Pomaga w doborze sprzętu kawowego, szkoli personel, serwisuje sprzęt, uczy jak odróżnić dobrą od niedobrej kawy a następnie zaimplementować nawyk dobrej kawy w domu, kawiarni, miejscu pracy.
Firma od początku powstania współpracuje z Powiatowym Urzędem Pracy w Zamościu poprzez organizację staży, doposażenia nowych stanowisk pracy.
Bardzo dziękujemy za zaproszenie i interesujące spotkanie. Życzymy wielu sukcesów i wielu zadowolonych klientów !
Pracodawco! Jeśli chcesz abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę - zadzwoń lub napisz do nas. Zapraszamy do kontaktu: tel. 84 6383349, 84 6383366 e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl
Zdjęcie przedstawia wnętrze kawiarni Galicya Cafe i asortyment kaw
Zasady kierowania bezrobotnych do odbycia stażu u pracodawcy regulują przepisy: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r., o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2025 r.poz. 214.), oraz Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20 sierpnia 2009r., w sprawie szczegółowych warunków odbywania stażu przez bezrobotnych (Dz.U.2009.142.1160).
W przypadku, gdy stażysta bierze udział w pracach komisji wyborczej i czynności komisji przedłużą się na tyle, że uniemożliwi to tej osobie odbycie stażu w danym dniu, to w takiej sytuacji nieobecność stażu należy uznać za usprawiedliwioną.
Należy jednak pamiętać, że za taki dzień nie przysługuje stypendium stażowe i obowiązkiem jest poinformowanie organizatora stażu oraz urzędu pracy.
W takiej sytuacji stażysta zobowiązany jest do uzyskania zaświadczenia z komisji wyborczej oraz dostarczenie go organizatorowi stażu.
Zaświadczenie to należy również dołączyć do listy obecności za dany miesiąc.
Do stażystów nie ma zastosowania przepis art. 154 § 4 Kodeksu wyborczego:
„Członkowi obwodowej lub terytorialnej komisji wyborczej w związku
z wykonywaniem zadań przysługuje:
1) zwolnienie od pracy na dzień głosowania oraz liczenia głosów, a także na dzień następujący po dniu, w którym zakończono liczenie głosów, z zachowaniem prawa do świadczeń z ubezpieczenia społecznego oraz uprawnień ze stosunku pracy,
2) do 5 dni zwolnienia od pracy z zachowaniem prawa do świadczeń z ubezpieczenia społecznego oraz uprawnień ze stosunku pracy, z wyjątkiem prawa do wynagrodzenia.”
– przepis ten dotyczy wyłącznie pracowników wykonującym pracę na podstawie stosunku pracy.
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu informuje, że od 01.01.2024 r. do 30.06.2025 r. realizuje projekt niekonkurencyjny pt.: „Kompleksowo - zawodowo edycja II" w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Celem projektu jest zwiększenie zatrudnienia wśród osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu poprzez zastosowanie kompleksowego wsparcia.
Projekt „Kompleksowo - zawodowo edycja II" skierowany jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu, w szczególności znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, w tym kobiet, osób w wieku 18-29 lat, osób należących do kategorii NEET, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, osób z niepełnosprawnościami oraz osób odchodzących z rolnictwa. W związku z konsekwencjami spowodowanymi inwazją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, pomocą zostaną objęci również obywatele Ukrainy. Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zapewni także możliwość skorzystania ze wsparcia osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, które zakończyły udział w projektach z zakresu włączenia społecznego, realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w Priorytecie VIII Zwiększanie spójności społecznej.
Dzięki podejmowanym w projekcie działaniom wyżej wymienione osoby będą miały szanse zaistnieć na rynku pracy. Ponadto zaplanowane działania wpłyną na zmniejszenie bezrobocie w regionie, poprawę aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn oraz przyczynią się do niwelowania barier w zakresie zatrudniania osób z niepełnosprawnościami.
Działania w projekcie prowadzone są zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn. Dodatkowo projekt, w tym realizacja wszystkich form pomocy w projekcie, jest zgodny z polityką zrównoważonego rozwoju, tj. w zakresie zastosowanych rozwiązań proekologicznych, na każdym etapie projektu z uwzględnieniem postępu społecznego i wzrostu gospodarczego.
Kompleksowe wsparcie w ramach projektu obejmuje obligatoryjne formy pomocy w postaci przygotowania IPD oraz skorzystania z usługi pośrednictwa pracy lub poradnictwa zawodowego, jak również formy pomocy dostosowane do zidentyfikowanych potrzeb uczestników projektu, umożliwiające nabycie, podniesienie lub dostosowanie kwalifikacji zawodowych niezbędnych na rynku pracy poprzez szkolenia, uzyskanie umiejętności praktycznych do wykonywania pracy w ramach stażu, otrzymanie jednorazowych i bezzwrotnych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej, podjęcie pracy w ramach bonu na zasiedlenie, wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz prac interwencyjnych. Wsparcie w projekcie udzielane jest zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce, tzn. w ciągu czterech miesięcy od dnia przystąpienia do projektu osobom młodym zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta zatrudnienia, dalszego kształcenia, przyuczenia do zawodu, stażu lub inna forma pomocy prowadząca do aktywizacji zawodowej.
Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia lub prowadzenie działalności gospodarczej po opuszczeniu programu przez min. 328 osób. Dodatkowo kwalifikacje po opuszczeniu programu uzyska co najmniej 50 osób, natomiast działalność gospodarczą podejmie nie mniej niż 83 uczestników.
Wszystkie formy wsparcia udzielane w ramach projektu (produkty i usługi), w tym proces rekrutacyjny, są realizowane tak, aby zapewnić dostępność dla wszystkich uczestników/uczestniczek, w tym dla osób z niepełnosprawnościami, bez jakiejkolwiek dyskryminacji. Jeżeli w projekcie biorą udział osoby z niepełnosprawnościami, sposób organizacji wsparcia jest dostosowany do ich potrzeb, z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności.
Rekrutacja uczestników do projektu odbywa się w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu do 30 czerwca 2025 r. lub do wyczerpania środków finansowych, zgodnie z zasadami składania i rozpatrywania wniosków oraz w ramach ogłaszanych naborów na poszczególne formy wsparcia. Do budynku prowadzi ogólnodostępne wejście wprost z parkingu przy ul. Plac Wolności 1, na którym znajdują się dwa miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Szerokie drzwi i brak różnicy poziomów umożliwiają swobodne przemieszczanie się osobom z problemami motorycznymi bądź wjechanie wózkiem inwalidzkim. W razie potrzeby istnieje możliwość zasygnalizowania swojej obecności dzwonkiem umieszczonym przy głównym wejściu, wówczas drzwi otwierane są przez pracownika Urzędu. Korytarz na parterze Urzędu jest przestronny i umożliwia swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową (wózki, balkoniki, kule ortopedyczne). Pomieszczenie, w którym rekrutowane są osoby z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku z podjazdem w postaci rozkładanej rampy. W pobliżu do dyspozycji jest również łazienka dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Powiatowy Urząd Pracy posiada dostęp do platformy „Migam" tłumacza języka migowego online, a strona internetowa Urzędu posiada wersję dla osób niedowidzących, na której zamieszczone są informacje o realizowanym projekcie, informacje o ogłaszanych naborach wniosków na poszczególne formy wsparcia oraz udostępnione, przygotowane w sposób dostępny, formularze rekrutacyjne, ankiety i inne niezbędne dokumenty.
Osoby z niepełnosprawnościami zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu są obsługiwane przez wyznaczonego pracownika Urzędu, tj. pośrednika pracy/doradcę zawodowego pełniącego funkcję doradcy klienta indywidualnego, posiadającego doświadczenie zawodowe w pracy z ww. osobami. Formularz rekrutacyjny do projektu zawiera pytanie o szczególne potrzeby uczestnika projektu. W przypadku osoby z takim rodzajem niepełnosprawności, który uniemożliwia bądź utrudnia samodzielne odczytanie formularza, pracownik, do którego zgłosiła się dana osoba, odczytuje formularz, materiały rekrutacyjne czy inne niezbędne dokumenty. Dla poprawy komfortu i jakości obsługi osób niedosłyszących lub słabosłyszących, budynek Powiatowego Urzędu Pracy został wyposażony w pętlę indukcyjną. Ponadto do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Aby skutecznie komunikować się z urzędem informacje o projekcie i rekrutacji można uzyskać również telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej luza@praca.gov.pl lub bezpośrednio ze strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu.
Ponadto, w celu należytej obsługi osób z niepełnosprawnościami, Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu podejmuje działania promocyjne i informacyjne aby dotrzeć do szerokiego grona i zapewnić dostęp do projektu osobom z różnym rodzajem niepełnosprawności, poprzez umieszczenie informacji o projekcie na stronie internetowej http://zamosc.praca.gov.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu https://pup_zamosc.bip.gov.pl, gablotach Urzędu, Facebooku, Instagramie, umieszczenie plakatów na tablicy ogłoszeń i drukowanie ulotek uwzględniających informacje wspomagające osoby z niepełnosprawnościami. Szczegółowe informacje dotyczące realizowanego projektu można uzyskać u doradcy klienta w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu, ul. Plac Wolności 1, 22-400 Zamość oraz pod numerami telefonów: (84) 6383 345, (84) 6383 670, (84) 6383 358, (84) 6383 355, (84) 6383 337.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
#FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 9 936 614,77 zł
Wartość wkładu z Funduszy Europejskich: 8 446 122,55 zł
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej
Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przyznane osobie bezrobotnej lub absolwentowi Centrów Integracji Społecznej lub Klubów Integracji Społecznej oraz opiekunowi, jeżeli:
Nie korzystał/a z bezzwrotnych środków z Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych funduszy publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej.
Nie posiada/a wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku posiadania, działalność w ramach tego wpisu została zakończona w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku (nie dotyczy opiekuna),
Nie podejmie zatrudnienia w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej oraz nie zawiesi jej wykonywania łącznie na okres dłuższy niż 6 miesięcy.
Nie był/a karana w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu w rozumieniu ustawy z dnia 06.06.1997r. Kodeks Karny.
Nie złożył/a wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej lub środków na przystąpienie do spółdzielni socjalnej lub założenie spółdzielni, do innego starosty.
w okresie ostatnich 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku nie odmówił/a bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy, lub innej formy pomocy określonej w ustawie oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, z własnej winy nie przerwał/a szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie, po skierowaniu podjął/a szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004r. – o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
W oparciu o przyznane środki można podjąć działalność produkcyjną, usługową, handlową za wyjątkiem:
udzielanej w zakresie działalności związanej z produkcją podstawową produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu WE,
udzielanej dla działalności związanej z eksportem, jeżeli pomoc jest bezpośrednio związana z ilością wywożonych produktów, ustanowieniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucji lub wydatkami bieżącymi dotyczącymi działalności eksportowej,
do pomocy uwarunkowanej pierwszeństwem użycia towarów produkcji krajowej przed towarami importowanymi.
Wypłata przyznanych środków następuje na podstawie umowy zawartej z Bezrobotnym na wskazane przez niego osobiste konto bankowe.
Osoba bezrobotna, która otrzymała środki na podjęcie działalności gospodarczej zobowiązana jest m.in. do:
wykorzystanie przyznanych środków zgodnie z przeznaczeniem,
prowadzenia działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy,
dotrzymanie innych warunków umowy,
W przypadku nie dotrzymania warunków umowy osoba bezrobotna, która otrzymała środki zobowiązana jest do zwrotu całej kwoty otrzymanych środków wraz z odsetkami ustawowymi, naliczonymi od dnia uzyskania środków, w ciągu 30 dni od daty doręczenia wezwania z Urzędu
Osoba ubiegająca się o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej z Funduszu Pracy składa w Sekretariacie powiatowego urzędu pracy /pok.28/ wniosek /druki do pobrania na stronie internetowej: http://zamosc.praca.gov.pl/ zawierający szczegółowe informacje dotyczące planowanej działalności.
Wszystkie złożone wnioski opiniowane są przez specjalnie powołaną Komisję, dopiero po uzyskaniu takiej opinii podejmowane są konkretne decyzje odnośnie przyznania środków.
Maksymalna kwota nie może przekroczyć 6 krotnego przeciętnego wynagrodzenia
Jako zabezpieczenie zwrotu przyznanych środków przyjmowane jest poręczenie 2 osób fizycznych osiągających stałe dochody brutto wynoszące miesięcznie w granicach
4 800 zł – dotyczy każdej osoby poręczającej. W przypadku osób zamężnych wymagana jest zgoda współmałżonków. Współmałżonek wnioskodawcy także musi wyrazić zgodę.
Dopuszczalne jest także poręczenie bankowe lub blokada lokaty terminowej zapewniającej 100% zwrot i odsetek. Przedmiotowe zabezpieczenie musi być złożone najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
Środki na podjęcie działalności gospodarczej nie powinny być wykorzystane na sfinansowanie: budowy, remontów, zakup nieruchomości oraz opłat administracyjnych, skarbowych i czynszowych.
Wykorzystanie przyznanych środków powinno nastąpić w okresie od dnia wpływu dofinansowania na konto bankowe bezrobotnego do upływu miesiąca od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Bezrobotny, która ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub prawo do zwrotu podatku naliczonego ma obowiązek zwrotu równowartości odzyskanego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, podatku od zakupionych towarów i usług w ramach przyznanego dofinansowania.
Osoba ubiegająca się o dotację nie może mieć wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Po wpis można wystąpić najwcześniej po dniu wpływu dotacji na konto bankowe.
Jako zabezpieczenie zwrotu dotacji przyjmowana jest jedna z następujących form:
poręczenie dwóch osób fizycznych - dochody miesięczne w kwocie 4 800 zł brutto każdego poręczyciela
Deklaracja dostępności - stan dostępności cyfrowej
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan Dariusz Żywina — mejlowo luza@praca.gov.pl lub telefonicznie 84 638 33 38.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Marian Hawrylak — Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu
Siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu zlokalizowana jest w trzykondygnacyjnym budynku przy ul. Plac Wolności 1.
Do budynku prowadzi ogólnodostępne wejście z podjazdem wprost z parkingu przy ul. Plac Wolności, co umożliwia swobodne wejście bądź wjechanie wózkiem inwalidzkim. Osoby z problemami motorycznymi oraz niepełnosprawni na wózkach inwalidzkich wchodzą przez szerokie drzwi, otwierane ręcznie.
Do Urzędu można wejść lub wjechać po zasygnalizowaniu dzwonkiem, który umieszczony jest przy głównym wejściu na wysokości umożliwiającej dostęp dla osoby na wózku inwalidzkim. Drzwi otwierane są przez pracownika Urzędu.
Budynek nie jest wyposażony w windę czy też inne urządzenie techniczne umożliwiające poruszanie się osób niepełnosprawnych, szczególnie z dysfunkcją dolnych narządów ruchu.
W związku z tym obsługę osób niepełnosprawnych zlokalizowano na parterze budynku, gdzie zostały zlikwidowane bariery architektoniczne. Tam gdzie występuje różnica poziomów rozkładany jest profesjonalny podjazd dla wózków.
Korytarz na parterze Urzędu jest przestronny i umożliwiający swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową (wózki, balkoniki, kule ortopedyczne). Dodatkowo na parterze znajduje się łazienka z WC przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń oraz druków i informacji w alfabecie brajla. Tablice informacyjne są oznaczone czcionką bezszeryfową powiększoną dla osób niewidomych i słabo widzących. Początek i koniec biegu schodów wyróżniono przy pomocy kontrastowych oznaczeń.
Na parkingu należącym do ZDG przy budynku Powiatowego Urzędu Pracy są wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W zakresie dostępności informacyjno - komunikacyjnej, w celu poprawy komfortu i jakości obsługi osób niedosłyszących lub słabosłyszących, budynek Powiatowego Urzędu Pracy został wyposażony w pętle indukcyjną.
Dla osób głuchych i niedosłyszących, w celu likwidacji bariery komunikacyjnej, została uruchomiona aplikacja Tłumacza Migam. W Urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
W ramach cyklu „Nasi Lokalni” odwiedziliśmy prężnie rozwijającą się firmę Mirosław Momot - Warsztat Samochodowy „MOMOT” Blacharstwo, Mechanika Pojazdowa, Lakiernictwo z siedzibą w miejscowości Zawada 37a.
Auto Serwis Momot to firma zbudowana na pasji do motoryzacji, doświadczeniu i ciągłym dążeniu do doskonałości. Powstała w 1998 roku jako rodzinny zakład blacharsko-lakierniczy, a dziś jest jednym z najlepiej wyposażonych serwisów w regionie, oferującym kompleksową obsługę mechaniczną, blacharsko-lakierniczą, powypadkową oraz detailingową.
Za sukcesem firmy stoi rodzina – założyciel Mirosław Momot, jego synowie oraz synowa, która odpowiada za kwestie finansowe. Od początku działalności priorytetem była jakość usług i stały rozwój. Wiedza i doświadczenie zdobywane w Niemczech w autoryzowanym serwisie BMW pozwoliły właścicielowi stworzyć warsztat, który nieustannie podnosi standardy obsługi klienta i wdraża innowacyjne technologie.
Auto Serwis Momot to miejsce, w którym każde auto traktowane jest z najwyższą starannością. Oferują pełną obsługę serwisową – od diagnostyki i mechaniki, przez lakiernictwo, aż po naprawy powypadkowe. Dysponują nowoczesnym sprzętem, który pozwala na precyzyjne i skuteczne naprawy zgodne z technologiami producentów samochodów.
Auto Serwis Momot to nie tylko nowoczesny warsztat, ale także miejsce, w którym kształcą się przyszłe pokolenia mechaników, lakierników i blacharzy. Od lat współpracują z lokalnymi szkołami branżowymi, umożliwiając uczniom zdobywanie praktycznych umiejętności pod okiem doświadczonych specjalistów. W utworzonym centrum szkoleniowo-egzaminacyjne, prowadzone są kursy i szkolenia dla młodych adeptów motoryzacji.
Firma stale inwestuje w innowacje i rozwój. Dzięki współpracy z Lubelską Agencją Wspierania Przedsiębiorczości pozyskała środki na wdrożenie nowoczesnych technologii lakierniczych, w tym ultraszybkiej technologii gradientowego utwardzania UV, która zwiększa trwałość i odporność powłok lakierniczych. W 2022 roku firma została laureatem konkursu „Lider Innowacji”, zdobywając tytuł Ambasadora Lubelskich Funduszy Europejskich w kategorii biogospodarka.
Współpraca firmy z Powiatowym Urzędem Pracy w Zamościu rozpoczęła się od dotacji na otwarcie działalności i trwa do chwili obecnej poprzez organizacje staży, wyposażenia stanowisk pracy , szkoleń oraz rekrutację pracowników. Współpraca ta jak twierdzi Pan Mirosław Momot przyniosła ogromne efekty i dołożyła cegiełkę do budowy tak kompleksowego zakładu motoryzacyjnego.
Bardzo dziękujemy za tak interesujące spotkanie. Życzymy dalszego rozwoju firmy, wielu sukcesów i oczywiście dalszej dobrej współpracy z Urzędem.
Pracodawco! Jeśli chcesz abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę - zadzwoń lub napisz do nas. Zapraszamy do kontaktu: tel. 84 6383349, 84 6383366 e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl
W 2025 roku na terenie m. Zamość działać będzie punkt nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punkt nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ: PUNKT PROWADZONY PRZEZRADCÓW PRAWNYCH/ ADWOKATÓW
Adwokaci: styczeń, marzec, maj, lipiec, wrzesień, listopad
Radcowie Prawni: luty, kwiecień, czerwiec, sierpień, październik, grudzień
ul. Kamienna20(budynek Książnicy Zamojskiej),22-400 Zamość,
czynny od poniedziałku do piątku w godzinachod 12:00 do 16:00.
Rejestracja pod nr telefonu 722 364 992.
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ I NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO: PUNKT PROWADZONY PRZEZ ORGANIZACJĘ POZARZĄDOWĄ
Stowarzyszenie Wspierania Aktywności „BONA FIDES" w Lublinie
ul. Niecała 4/5a, 20-080 Lublin
ul. Kamienna 20 (budynek Książnicy Zamojskiej), 22-400 Zamość - nieodpłatna pomoc prawna- od poniedziałku do czwartku od 8:00 do 12:00 - nieodpłatne poradnictwo obywatelskie- piątek 8:00-12:00
Rejestracja pod nr telefonu 722 364 992.
NIEODPŁATNA MEDIACJA
W 2025 roku nieodpłatną mediację prowadzić będzie punkt nieodpłatnej pomocy prawnej obsługiwany przez Adwokatów/Radców Prawnych, ul. Kamienna 20, 22-400 Zamość, czynny od 12:00 do 16:00. Dyżury mediatorów:
Styczeń, marzec, maj, lipiec, wrzesień, listopad- każdy wtorek od 12:00 do 16:00- mediator- Barbara Januszewska.
Luty, kwiecień, czerwiec, sierpień, październik, grudzień- każdy poniedziałek od 12:00 do 16:00- mediator Anna Denis.
Więcej informacji nt. nieodpłatnej mediacji oraz rejestracja pod nr telefonu 722 364 992.
BENEFICJENCI POMOCY:
Z nieodpłatnej porady prawnej/ obywatelskiej może skorzystać każdy, kto nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, niezatrudniającym innych osób w ciągu ostatniego roku.
Pomoc świadczona w punktach jest całkowicie bezpłatna, nie ma ograniczeń co do liczby uzyskanych porad przez jednego beneficjenta, z pomocy można skorzystać kilkukrotnie.
Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej. Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu mogą otrzymać poradę przez telefon lub przez Internet. Bliższe informacje pod numerem telefonu podanym do zapisów.
W celu uzyskania nieodpłatnej porady prawnej/obywatelskiej, osoby doświadczające trudności w komunikowaniusię, powinny zgłosić taką potrzebę wykorzystując jedną z poniższych form kontaktu:
Poczta elektroniczną- obywatelski@zamosc.pl
Skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem telefonu- 722 364 992
Listowanie- Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Zamość, ul. Rynek Wielki 13, 22-400 Zamość
Za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
Dodatkowe informacje na ten temat znajdują się na stronie:
W ramach naszego cyklu „Nasi lokalni” przedstawiamy przedsiębiorczą kobietę Panią Halinę Kołtun, która z pasji do słodyczy prowadzi Zamojską ManufakturęSłodyczy "Tęcza". https://www.facebook.com/zamojskamanufaktura
Manufaktura powstała w listopadzie 2014 roku z dofinansowania z projektu „Inicjatywa jest kobietą. ABC przedsiębiorczości V”, realizowanego przez Fundację Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.. Siedziba firmy mieści się na zamojskiej Starówce przy ul. Solnej 3.
W "Tęczy" produkowane są pyszne wyroby z karmelu – cukierki i lizaki, a także organizowane są warsztaty, podczas których grupy mogą samodzielnie tworzyć swoje słodkości. Dodatkowo w Manufakturze każdy może zobaczyć, jak powstają wyroby, co czyni wizytę jeszcze bardziej wyjątkową!
Po roku działalności wprowadzono do oferty produkt flagowy "Krówkę Zamojską", przygotowywaną z najwyższej jakości składników. To słodkość, która zachwyca smakiem i zyskuje uznanie zarówno wśród klientów lokalnych jak i turystów. "Krówka Zamojska" to idealna pamiątka z wizyty w Zamościu, a także popularny wybór dla firm.
Pracodawca od początku swojej działalności współpracuje z Urzędem Pracy przy tworzeniu miejsc pracy w ramach prac interwencyjnych, doposażenia stanowiska pracy oraz organizując staże przygotowujące do zawodu karmelarza.
Zapraszamy do odwiedzenia Zamojskiej Manufaktury Słodyczy „Tęcza” !
Bardzo dziękujemy za spotkanie, życzymy dalszego rozwoju firmy i wielu słodkich sukcesów!
Przedsiębiorco! Jeśli chcesz abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę - zadzwoń lub napisz.Zapraszamy do kontaktu: tel. 84 6383349, 84 6383366, e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl
Zdjęcie przedstawia kolorowe cukierki wiszące na wystawie sklepu.