Asset Publisher

Informacja o zakończeniu realizacji projektu pt. Kompleksowo - zawodowo



Informacja o zakończeniu realizacji projektu pt. „Kompleksowo - zawodowo" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu informuje o zakończeniu realizacji projektu pt. „Kompleksowo - zawodowo", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
Do udziału w projekcie zakwalifikowano 791 (359K/432M) osób bezrobotnych zarejestrowanych w tutejszym Urzędzie, które obligatoryjnie zostały objęte Indywidualnym Planem Działania, w tym:
- kobiety - 359K,
- osoby w wieku 18-29 lat - 401 (185K/216M),
- osoby należące do kategorii NEET - 383 (178K/205M),
- osoby w wieku 55 lat i więcej - 31 (13K/18M),
- osoby długotrwale bezrobotne - 149 (83K/66M),
- osoby z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności - 13 (3K/10M),
- osoby odchodzące z rolnictwa - 22 (12K/10M),
- osoby, którym udzielono ochrony czasowej w zw. z wojną w Ukrainie - 7 (4K/3M).
 
Zapewniono także możliwość skorzystania ze wsparcia osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, które zakończyły udział w projektach z zakresu włączenia społecznego, realizowanych ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w Priorytecie VIII Zwiększanie spójności społecznej.
Dzięki kompleksowemu wsparciu dostosowanemu do indywidualnych potrzeb, uczestnicy w ramach projektu skorzystali z:
- Pośrednictwa pracy - 552 osoby (254K/298M)
- Poradnictwa zawodowego - 239 osób (105K/134M) 
- Stażu - 222 osoby (152K/70M)
- Szkolenia - 124 osoby (32K/92M)
- Bonu na zasiedlenie - 131 osób (60K/71M)
- Jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej - 126 osób (46K/80M)
- Refundacji kosztów wyposażenia/doposażenia stanowiska pracy - 155 osób (55K/100M)
- Prac interwencyjnych - 33 osoby (14K/19M)
Dzięki ciężkiej pracy wszystkich uczestników cel główny projektu został osiągnięty.
W rezultacie kwalifikacje uzyskało 113 osób (32K/81M), natomiast pracę podjęło 669 osób (314K/355M), w tym 126 osób (46K/80M) rozpoczęło działalność gospodarczą.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i partnerom za współpracę oraz zaangażowanie w realizację projektu!
 
#FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 13 985 500,62 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 11 887 675,53 zł
 

Aktualności

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej

 
Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przyznane osobie bezrobotnej lub absolwentowi Centrów Integracji Społecznej lub Klubów Integracji Społecznej oraz opiekunowi, jeżeli:

  • Nie korzystał/a z bezzwrotnych środków z Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych funduszy publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej.
  • Nie posiada/a wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku posiadania, działalność w ramach tego wpisu została zakończona w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku (nie dotyczy opiekuna),
  • Nie podejmie zatrudnienia w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej oraz nie zawiesi jej wykonywania łącznie na okres dłuższy niż 6 miesięcy.
  • Nie był/a karana w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu w rozumieniu ustawy z dnia 06.06.1997r. Kodeks Karny.
  • Nie złożył/a wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej lub środków na przystąpienie do spółdzielni socjalnej lub założenie spółdzielni, do innego starosty.
  • w okresie ostatnich 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku nie odmówił/a bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy, lub innej formy pomocy określonej w ustawie oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, z własnej winy nie przerwał/a szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie, po skierowaniu podjął/a szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004r. – o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 
W oparciu o przyznane środki można podjąć działalność produkcyjną, usługową, handlową za wyjątkiem:

    • udzielanej w zakresie działalności związanej z produkcją podstawową produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu WE,
    • udzielanej dla działalności związanej z eksportem, jeżeli pomoc jest bezpośrednio związana z ilością wywożonych produktów, ustanowieniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucji lub wydatkami bieżącymi dotyczącymi działalności eksportowej,
    • do pomocy uwarunkowanej pierwszeństwem użycia towarów produkcji krajowej przed towarami importowanymi.

 
 
Wypłata przyznanych środków następuje na podstawie umowy zawartej z Bezrobotnym na wskazane przez niego osobiste konto bankowe.

  1. Osoba bezrobotna, która otrzymała środki na podjęcie działalności gospodarczej zobowiązana jest m.in. do:
    • wykorzystanie przyznanych środków zgodnie z przeznaczeniem,
    • prowadzenia działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy,
    • dotrzymanie innych warunków umowy,
  2. W przypadku nie dotrzymania warunków umowy osoba bezrobotna, która otrzymała środki zobowiązana jest do zwrotu całej kwoty otrzymanych środków wraz z odsetkami ustawowymi, naliczonymi od dnia uzyskania środków, w ciągu 30 dni od daty doręczenia wezwania z Urzędu
  3. Osoba ubiegająca się o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej z Funduszu Pracy składa w Sekretariacie powiatowego urzędu pracy /pok.28/ wniosek /druki do pobrania na stronie internetowej: http://zamosc.praca.gov.pl/ zawierający szczegółowe informacje dotyczące planowanej działalności.
  4. Wszystkie złożone wnioski opiniowane są przez specjalnie powołaną Komisję, dopiero po uzyskaniu takiej opinii podejmowane są konkretne decyzje odnośnie przyznania środków.
  5. Maksymalna kwota nie może przekroczyć 6 krotnego przeciętnego wynagrodzenia
  6. Jako zabezpieczenie zwrotu przyznanych środków przyjmowane jest poręczenie 2 osób fizycznych osiągających stałe dochody brutto wynoszące miesięcznie w granicach
    4 800 zł – dotyczy każdej osoby poręczającej. W przypadku osób zamężnych wymagana jest zgoda współmałżonków. Współmałżonek wnioskodawcy także musi wyrazić zgodę.
    Dopuszczalne jest także poręczenie bankowe lub blokada lokaty terminowej zapewniającej 100% zwrot i odsetek. Przedmiotowe zabezpieczenie musi być złożone najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
  7. Środki na podjęcie działalności gospodarczej nie powinny być wykorzystane na sfinansowanie: budowy, remontów, zakup nieruchomości oraz opłat administracyjnych, skarbowych i czynszowych.
  8. Wykorzystanie przyznanych środków powinno nastąpić w okresie od dnia wpływu dofinansowania na konto bankowe bezrobotnego do upływu miesiąca od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
  9. Bezrobotny, która ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub prawo do zwrotu podatku naliczonego ma obowiązek zwrotu równowartości odzyskanego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, podatku od zakupionych towarów i usług w ramach przyznanego dofinansowania.
  10. Osoba ubiegająca się o dotację nie może mieć wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Po wpis można wystąpić najwcześniej po dniu wpływu dotacji na konto bankowe.


Jako zabezpieczenie zwrotu dotacji przyjmowana jest jedna z następujących form: 

  • poręczenie dwóch osób fizycznych - dochody miesięczne w kwocie 4 500 zł brutto każdego poręczyciela
  • blokada lokaty terminowej

 
 
 

Załączniki

Oświadczenie współmałżonka poręczyciela
Oświadczenie współmałżonka poręczyciela.doc 23 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx 58 KB
Kryteria w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz form zabezpieczenia zwrotu otrzymanych środków w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu
Kryteria w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz form zabezpieczenia zwrotu otrzymanych środków w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu.doc 314 KB
Kryteria oceny i punktacja biznesplanów
Kryteria oceny i punktacja biznesplanów.doc 42 KB
Kryteria oceny i punktacja wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej
Kryteria oceny i punktacja wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.doc 38 KB
Wniosek w sprawie przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej
Wniosek w sprawie przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej.doc 248 KB
Rozliczenie zakupów -wniosek
Rozliczenie zakupów -wniosek.doc 46 KB
Rozliczenie zakupów - szczegółowe zestawienie faktur
Rozliczenie zakupów - szczegółowe zestawienie faktur.xlsx 18 KB
Oświadczenie dla poręczyciela
Oświadczenie dla poręczyciela.doc 32 KB

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy FELU EFS+

Załączniki

Wniosek_refundacja
Wniosek_refundacja.docx 85 KB
formularz_informacji_de minimis
formularz_informacji_de minimis.xls 148 KB
Oświadczenie poręczyciela
Oświadczenie poręczyciela.docx 58 KB
Arkusz oceny wniosku
Arkusz oceny wniosku.doc 47 KB
Rozliczenie_refundacji
Rozliczenie_refundacji.docx 62 KB
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy.xlsx 31 KB
Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 74 KB

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

Załączniki

Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.docx 42 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xls 148 KB
Oświadczenie dla poręczycieli
Oświadczenie dla poręczycieli.docx 18 KB
Arkusz oceny wniosku
Arkusz oceny wniosku.doc 47 KB
Wniosek o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP
Wniosek o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP.docx 22 KB
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP.xlsx 16 KB
Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 74 KB

Oferty z PUP Zamość


Informacje o publikacji dokumentu

Rynek pracy