Asset Publisher

Projekt pt. "Kompleksowo - zawodowo edycja II"




Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu informuje, że od 01.01.2024 r. do 30.06.2025 r. realizuje projekt niekonkurencyjny pt.: „Kompleksowo - zawodowo edycja II" w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Celem projektu jest zwiększenie zatrudnienia wśród osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu poprzez zastosowanie kompleksowego wsparcia.

Projekt „Kompleksowo - zawodowo edycja II" skierowany jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu, w szczególności znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, w tym kobiet, osób w wieku 18-29 lat, osób należących do kategorii NEET, osób w wieku 55 lat i więcej, osób długotrwale bezrobotnych, osób z niepełnosprawnościami oraz osób odchodzących z rolnictwa. W związku z konsekwencjami spowodowanymi inwazją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, pomocą zostaną objęci również obywatele Ukrainy. Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zapewni także możliwość skorzystania ze wsparcia osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, które zakończyły udział w projektach z zakresu włączenia społecznego, realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w Priorytecie VIII Zwiększanie spójności społecznej.

Dzięki podejmowanym w projekcie działaniom wyżej wymienione osoby będą miały szanse zaistnieć na rynku pracy. Ponadto zaplanowane działania wpłyną na zmniejszenie bezrobocie w regionie, poprawę aktywności zawodowej kobiet
i mężczyzn oraz przyczynią się do niwelowania barier w zakresie zatrudniania osób z niepełnosprawnościami.

Działania w projekcie prowadzone są zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn. Dodatkowo projekt, w tym realizacja wszystkich form pomocy w projekcie, jest zgodny z polityką zrównoważonego rozwoju, tj. w zakresie zastosowanych rozwiązań proekologicznych, na każdym etapie projektu z uwzględnieniem postępu społecznego i wzrostu gospodarczego.

Kompleksowe wsparcie w ramach projektu obejmuje obligatoryjne formy pomocy w postaci przygotowania IPD oraz skorzystania z usługi pośrednictwa pracy lub poradnictwa zawodowego, jak również formy pomocy dostosowane do zidentyfikowanych potrzeb uczestników projektu, umożliwiające nabycie, podniesienie lub dostosowanie kwalifikacji zawodowych niezbędnych na rynku pracy poprzez szkolenia, uzyskanie umiejętności praktycznych do wykonywania pracy w ramach stażu, otrzymanie jednorazowych i bezzwrotnych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej, podjęcie pracy w ramach bonu na zasiedlenie, wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz prac interwencyjnych. Wsparcie w projekcie udzielane jest zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce, tzn. w ciągu czterech miesięcy od dnia przystąpienia do projektu osobom młodym zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta zatrudnienia, dalszego kształcenia, przyuczenia do zawodu, stażu lub inna forma pomocy prowadząca do aktywizacji zawodowej.

Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia lub prowadzenie działalności gospodarczej po opuszczeniu programu przez min. 328 osób. Dodatkowo kwalifikacje po opuszczeniu programu uzyska co najmniej 50 osób, natomiast działalność gospodarczą podejmie nie mniej niż 83 uczestników.

Wszystkie formy wsparcia udzielane w ramach projektu (produkty i usługi), w tym proces rekrutacyjny, są realizowane tak, aby zapewnić dostępność dla wszystkich uczestników/uczestniczek, w tym dla osób z niepełnosprawnościami, bez jakiejkolwiek dyskryminacji. Jeżeli w projekcie biorą udział osoby z niepełnosprawnościami, sposób organizacji wsparcia jest dostosowany do ich potrzeb, z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności.

Rekrutacja uczestników do projektu odbywa się w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu do 30 czerwca 2025 r. lub do wyczerpania środków finansowych, zgodnie z zasadami składania i rozpatrywania wniosków oraz w ramach ogłaszanych naborów na poszczególne formy wsparcia. Do budynku prowadzi ogólnodostępne wejście wprost z parkingu przy ul. Plac Wolności 1, na którym znajdują się dwa miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Szerokie drzwi i brak różnicy poziomów umożliwiają swobodne przemieszczanie się osobom z problemami motorycznymi bądź wjechanie wózkiem inwalidzkim. W razie potrzeby istnieje możliwość zasygnalizowania swojej obecności dzwonkiem umieszczonym przy głównym wejściu, wówczas drzwi otwierane są przez pracownika Urzędu. Korytarz na parterze Urzędu jest przestronny i umożliwia swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową (wózki, balkoniki, kule ortopedyczne). Pomieszczenie, w którym rekrutowane są osoby z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku z podjazdem w postaci rozkładanej rampy. W pobliżu do dyspozycji jest również łazienka dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Powiatowy Urząd Pracy posiada dostęp do platformy „Migam" tłumacza języka migowego online, a strona internetowa Urzędu posiada wersję dla osób niedowidzących, na której zamieszczone są informacje o realizowanym projekcie, informacje o ogłaszanych naborach wniosków na poszczególne formy wsparcia oraz udostępnione, przygotowane w sposób dostępny, formularze rekrutacyjne, ankiety i inne niezbędne dokumenty.

Osoby z niepełnosprawnościami zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu są obsługiwane przez wyznaczonego pracownika Urzędu, tj. pośrednika pracy/doradcę zawodowego pełniącego funkcję doradcy klienta indywidualnego, posiadającego doświadczenie zawodowe w pracy z ww. osobami. Formularz rekrutacyjny do projektu zawiera pytanie o szczególne potrzeby uczestnika projektu. W przypadku osoby z takim rodzajem niepełnosprawności, który uniemożliwia bądź utrudnia samodzielne odczytanie formularza, pracownik, do którego zgłosiła się dana osoba, odczytuje formularz, materiały rekrutacyjne czy inne niezbędne dokumenty. Dla poprawy komfortu i jakości obsługi osób niedosłyszących lub słabosłyszących, budynek Powiatowego Urzędu Pracy został wyposażony w pętlę indukcyjną. Ponadto do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Aby skutecznie komunikować się z urzędem informacje o projekcie i rekrutacji można uzyskać również telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej luza@praca.gov.pl lub bezpośrednio ze strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu.

Ponadto, w celu należytej obsługi osób z niepełnosprawnościami, Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu podejmuje działania promocyjne i informacyjne aby dotrzeć do szerokiego grona i zapewnić dostęp do projektu osobom z różnym  rodzajem  niepełnosprawności, poprzez umieszczenie informacji o projekcie na stronie internetowej http://zamosc.praca.gov.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu https://pup_zamosc.bip.gov.pl, gablotach Urzędu, Facebooku, Instagramie, umieszczenie plakatów na tablicy ogłoszeń i drukowanie ulotek uwzględniających informacje wspomagające osoby z niepełnosprawnościami.
Szczegółowe informacje dotyczące realizowanego projektu można uzyskać u doradcy klienta w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu, ul. Plac Wolności 1, 22-400 Zamość oraz pod numerami telefonów: (84) 6383 345, (84) 6383 670, (84) 6383 358, (84) 6383 355, (84) 6383 337.

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
 
#FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 9 936 614,77 zł

Wartość wkładu z Funduszy Europejskich: 8 446 122,55 zł
 

Załączniki

Formularz Rekrutacyjny do projektu pt. Kompleksowo - zawodowo edycja II
Formularz Rekrutacyjny do projektu pt. Kompleksowo - zawodowo edycja II.pdf 1298 KB
Zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pt. Kompleksowo - zawodowo edycja II
Zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pt. Kompleksowo - zawodowo edycja II.pdf 453 KB

Aktualności

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej

 
Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przyznane osobie bezrobotnej lub absolwentowi Centrów Integracji Społecznej lub Klubów Integracji Społecznej oraz opiekunowi, jeżeli:

  • Nie korzystał/a z bezzwrotnych środków z Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych funduszy publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej.
  • Nie posiada/a wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku posiadania, działalność w ramach tego wpisu została zakończona w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku (nie dotyczy opiekuna),
  • Nie podejmie zatrudnienia w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej oraz nie zawiesi jej wykonywania łącznie na okres dłuższy niż 6 miesięcy.
  • Nie był/a karana w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu w rozumieniu ustawy z dnia 06.06.1997r. Kodeks Karny.
  • Nie złożył/a wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej lub środków na przystąpienie do spółdzielni socjalnej lub założenie spółdzielni, do innego starosty.
  • w okresie ostatnich 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku nie odmówił/a bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy, lub innej formy pomocy określonej w ustawie oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, z własnej winy nie przerwał/a szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie, po skierowaniu podjął/a szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004r. – o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 
W oparciu o przyznane środki można podjąć działalność produkcyjną, usługową, handlową za wyjątkiem:

    • udzielanej w zakresie działalności związanej z produkcją podstawową produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu WE,
    • udzielanej dla działalności związanej z eksportem, jeżeli pomoc jest bezpośrednio związana z ilością wywożonych produktów, ustanowieniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucji lub wydatkami bieżącymi dotyczącymi działalności eksportowej,
    • do pomocy uwarunkowanej pierwszeństwem użycia towarów produkcji krajowej przed towarami importowanymi.

 
 
Wypłata przyznanych środków następuje na podstawie umowy zawartej z Bezrobotnym na wskazane przez niego osobiste konto bankowe.

  1. Osoba bezrobotna, która otrzymała środki na podjęcie działalności gospodarczej zobowiązana jest m.in. do:
    • wykorzystanie przyznanych środków zgodnie z przeznaczeniem,
    • prowadzenia działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy,
    • dotrzymanie innych warunków umowy,
  2. W przypadku nie dotrzymania warunków umowy osoba bezrobotna, która otrzymała środki zobowiązana jest do zwrotu całej kwoty otrzymanych środków wraz z odsetkami ustawowymi, naliczonymi od dnia uzyskania środków, w ciągu 30 dni od daty doręczenia wezwania z Urzędu
  3. Osoba ubiegająca się o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej z Funduszu Pracy składa w Sekretariacie powiatowego urzędu pracy /pok.28/ wniosek /druki do pobrania na stronie internetowej: http://zamosc.praca.gov.pl/ zawierający szczegółowe informacje dotyczące planowanej działalności.
  4. Wszystkie złożone wnioski opiniowane są przez specjalnie powołaną Komisję, dopiero po uzyskaniu takiej opinii podejmowane są konkretne decyzje odnośnie przyznania środków.
  5. Maksymalna kwota nie może przekroczyć 6 krotnego przeciętnego wynagrodzenia
  6. Jako zabezpieczenie zwrotu przyznanych środków przyjmowane jest poręczenie 2 osób fizycznych osiągających stałe dochody brutto wynoszące miesięcznie w granicach
    4 800 zł – dotyczy każdej osoby poręczającej. W przypadku osób zamężnych wymagana jest zgoda współmałżonków. Współmałżonek wnioskodawcy także musi wyrazić zgodę.
    Dopuszczalne jest także poręczenie bankowe lub blokada lokaty terminowej zapewniającej 100% zwrot i odsetek. Przedmiotowe zabezpieczenie musi być złożone najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
  7. Środki na podjęcie działalności gospodarczej nie powinny być wykorzystane na sfinansowanie: budowy, remontów, zakup nieruchomości oraz opłat administracyjnych, skarbowych i czynszowych.
  8. Wykorzystanie przyznanych środków powinno nastąpić w okresie od dnia wpływu dofinansowania na konto bankowe bezrobotnego do upływu miesiąca od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
  9. Bezrobotny, która ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub prawo do zwrotu podatku naliczonego ma obowiązek zwrotu równowartości odzyskanego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, podatku od zakupionych towarów i usług w ramach przyznanego dofinansowania.
  10. Osoba ubiegająca się o dotację nie może mieć wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Po wpis można wystąpić najwcześniej po dniu wpływu dotacji na konto bankowe.


Jako zabezpieczenie zwrotu dotacji przyjmowana jest jedna z następujących form: 

  • poręczenie dwóch osób fizycznych - dochody miesięczne w kwocie 4 500 zł brutto każdego poręczyciela
  • blokada lokaty terminowej

 
 
 

Załączniki

Oświadczenie współmałżonka poręczyciela
Oświadczenie współmałżonka poręczyciela.doc 23 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx 58 KB
Kryteria w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz form zabezpieczenia zwrotu otrzymanych środków w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu
Kryteria w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz form zabezpieczenia zwrotu otrzymanych środków w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu.doc 314 KB
Kryteria oceny i punktacja biznesplanów
Kryteria oceny i punktacja biznesplanów.doc 42 KB
Kryteria oceny i punktacja wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej
Kryteria oceny i punktacja wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.doc 38 KB
Wniosek w sprawie przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej
Wniosek w sprawie przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej.doc 248 KB
Rozliczenie zakupów -wniosek
Rozliczenie zakupów -wniosek.doc 46 KB
Rozliczenie zakupów - szczegółowe zestawienie faktur
Rozliczenie zakupów - szczegółowe zestawienie faktur.xlsx 18 KB
Oświadczenie dla poręczyciela
Oświadczenie dla poręczyciela.doc 32 KB

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy FELU EFS+

Załączniki

Wniosek_refundacja
Wniosek_refundacja.docx 85 KB
formularz_informacji_de minimis
formularz_informacji_de minimis.xls 148 KB
Oświadczenie poręczyciela
Oświadczenie poręczyciela.docx 58 KB
Arkusz oceny wniosku
Arkusz oceny wniosku.doc 47 KB
Rozliczenie_refundacji
Rozliczenie_refundacji.docx 62 KB
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy.xlsx 31 KB
Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 74 KB

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

Załączniki

Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.docx 42 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xls 148 KB
Oświadczenie dla poręczycieli
Oświadczenie dla poręczycieli.docx 18 KB
Arkusz oceny wniosku
Arkusz oceny wniosku.doc 47 KB
Wniosek o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP
Wniosek o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP.docx 22 KB
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP.xlsx 16 KB
Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 74 KB

Oferty z PUP Zamość


Informacje o publikacji dokumentu

Rynek pracy